• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

خیز شرکت تناسب اندام هوشمند چینی برای تصاحب بازارهای آمریکا و اروپا

  • کد خبر : 1558
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
خیز شرکت تناسب اندام هوشمند چینی برای تصاحب بازارهای آمریکا و اروپا
پیش بینی می‌شود بازار جهانی تناسب اندام آنلاین، از 5.5 میلیارد دلار در سال 2019 به بیش از 49.17 میلیارد دلار تا سال 2027 رشد کند و در طول دوره پیش بینی با نرخ رشد ترکیبی سالانه 31.5 درصد روبرو شود.

شرکت تناسب اندام هوشمند «فیچر» (Fiture) چین که توسط شرکت تنسنت و Adrian Cheng Chi-Kong از New World Development پشتیبانی می‌شود، قصد گسترش فعالیت‌های خود در اروپا و ایالات متحده را دارد.

این شرکت که در سیچوان واقع در جنوب غربی چین مستقر است، یک صفحه تمرین شبیه به آینه تولید کرده است که کلاس‌های تعاملی و برنامه‌های آموزشی سفارشی را ارائه می‌دهد. فیچر که مخفف عبارت “مناسب برای آینده” است، از زمان تأسیس از دو سال پیش تاکنون، بازار ۷ میلیارد دلاری تناسب اندام در چین را با پلتفرم تمرین آنلاین در خانه مختل کرده است.

ریچارد جانگ، بنیانگذار این شرکت، بدون فاش کردن تعداد فروش و تعداد کاربران گفت: “ما تقریبا ۱۰۰ درصد سهم بازار را در بخش چین داریم. ما در حال حاضر هیچ رقیبی نداریم.”

اکنون، این شرکت می‌خواهد جهانی شود و خود را در برابر شرکت‌هایی مانند Peloton مستقر در نیویورک، Lululemon’s Mirror ، NordicTrack’s Vault و VAHA آلمان قرار دهد. فیچر یکی از بزرگترین فعالیت‌های جمع آوری منابع مالی در این بخش را انجام داده است و طی دو سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه گذاران مانند غول رسانه‌های چینی تنسنت، صندوق سرمایه گذاری Sequoia Capital مستقر در چین و Cheng از طریق C Ventures ، منابع مالی جذب کرده است.

به گفته Fior Markets ، یک شرکت اطلاعات بازار با تمرکز بر بازار فناوری؛ پیش بینی می‌شود بازار جهانی تناسب اندام آنلاین، از ۵٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۴۹٫۱۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ رشد کند و در طول دوره پیش بینی با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۳۱٫۵ درصد روبرو شود.

در همین حال، Peloton شاهد افزایش درآمد خود در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۶۳٫۴ میلیون دلار بوده است آن هم پس از آنکه در سال قبل از آن با زیان و ضرر ۵۵٫۴ میلیون دلاری روبرو شد، زیرا تقاضا برای تجهیزات بدنسازی در آمریکا افزایش یافت.

سال گذشته، لولومون ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید شرکت تناسب اندام در ایالات متحده پرداخت کرد.

فیچر غیر از نصب آینه‌های تناسب اندام هوشمند خود در مراکز خرید و هتل‌ها، به افراد نیز این آینه‌ها را به قیمت ۷۰۰۰ یوان (۱۰۸۳ دلار) فروخته است. این شرکت اعلام کرد که به تازگی سری جدیدی را راه اندازی کرده است که هزینه هر کدام ۴۸۰۰ یوان است.

فیچر می‌گوید برنامه‌های تعاملی آن که برای کودکان، بزرگسالان و افراد مسن ارائه می‌شود، برنامه‌هایی است که فناوری پیشرفته‌تری نسبت به برنامه‌های مشابه خود ارائه می‌دهد. فیچر می‌‎گوید که دوره‌های متنوعی را ارائه می‌دهد، از یوگا و تناسب اندام گرفته تا تای چی، و سالانه بیش از ۵۰۰۰ دوره تناسب اندام خود را به روز می‌کند. در مقایسه، برای مثال VAHA مبتنی بر اتحادیه اروپا، دارای بیش از ۲۰۰ تمرین مختلف است. این شرکت آلمانی که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، همچنین یک آینه تعاملی ایجاد کرده است که به عنوان یک مربی شخصی مجازی عمل می‌کند.

در چین، این شرکت از فرصت‌های تجاری گسترده‌ای که همه گیری کووید -۱۹ ایجاد کرده است، استفاده می‌کند.

جانگ گفت که بازار تناسب اندام در چین بسیار هیجان انگیز است. مردم مایل به پرداخت هستند و بازار به سرعت در حال رشد است. وی افزود: ما می‌خواهیم از فناوری برای این مساله اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم محصولات تناسب اندام را در اختیار همه قرار دهیم – از طریق نرم افزار، طراحی سخت افزاری و راه حل‌های هوش مصنوعی.

بر اساس گزارش Daxue Consulting، بازار ورزش و تناسب اندام در چین رشد چشمگیری داشته است، به عنوان مثال تعداد سالن‌های بدنسازی از حدود ۵۰۰ در سال ۲۰۰۱ به حدود ۵۰،۰۰۰ تا پایان سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

جانگ در این باره می‌گوید بحران کرونا شیوه زندگی مردم را تغییر داده و آنها را تشویق به تمرین و ورزش در خانه کرده است. همچنین آگاهی آنها را در مورد سلامتی افزایش یافته است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1558

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.