به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، شیائوپنگ این اظهارات را در بندری در گوانگژو، جایی که شپینگ محمولههای جهانی خودروی چند منظوره هفت سرنشین (MPV) خود، X9 را راهاندازی کرد، بیان نمود. در مجموع ۳۰۰ نسخه از مدل X9 به تایلند منتقل میشود و تحویل به صاحبان بلافاصله پس از ورود آغاز میشود.
این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۳۳ نیمی از حجم فروش خود را در خارج از چین تولید کند. شپینگ ۱۳ درصد از حجم فروش ۲۰۲۴ خود را از خارج از کشور تولید کرده است.
شپینگ همچنین قصد دارد شبکه شارژ خود را با برنامههایی برای راهاندازی ایستگاههای شارژ فوقسریع در تایلند و هنگکنگ در نیمه اول سال ۲۰۲۵ گسترش دهد.
علاوه بر این، این شرکت آزمایش سیستم رانندگی خودران خود را در بازارهای بینالمللی آغاز کرده و از سال ۲۰۲۶ خودروهای خودران را در بازار جهانی به کاربران معرفی خواهد کرد.
توسعه در تایلند، جایی که تنها یک مدل شپینگ، G6، در حال حاضر موجود است، بخشی از “استراتژی go-global 2.0” است که بر اساس آن این شرکت قصد دارد به بازارهای اروپا، آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آفریقا وارد شود.
تایلند یکی از مناسبتترین بازارها برای خودروهای الکتریکی است و هدف این کشور تولید ۳۰ درصد از کل تولید خودروی خود به عنوان “خودروهای بدون آلایندگی” تا سال ۲۰۳۰ است و بر اساس یک سیاست محلی یارانه خریدار تا سقف ۱۰۰,۰۰۰ بات (۲,۹۷۶ دلار آمریکا) به ازای هر خرید خودروی برقی از تولیدکنندگان محلی از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ اعطا میکند.
خودروهای چینی سلطه برندهای ژاپنی را در تایلند به چالش میکشند. در سال ۲۰۲۴، سهم بازار خودروهای سواری ژاپنی از ۶۷ درصد به ۶۴٫۸ درصد کاهش یافت، در حالی که سهم خودروسازان چینی ۱۸٫۸ درصد بود که از ۱۷٫۱ درصد افزایش داشت.
شپینگ برخلاف همتایان چینی خود بیوایدی و گریت وال موتورز که کارخانههایی را در تایلند افتتاح کردهاند، برنامههای فوری برای تولید محلی ندارد.
صادرات شپینگ به تایلند همچنان طبق توافقنامه تجارت آزاد ۲۰۱۸ با چین از تعرفه صفر برخوردار است. در مقابل، دیگر بازارهای بینالمللی در این زمینه با مشکل مواجه هستند. به عنوان مثال، ایالاتمتحده در سپتامبر ۲۰۲۴ تعرفههای خودروهای برقی چینی را چهار برابر کرد و به ۱۰۰ درصد رساند، در حالی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه اکتبر تعرفههای جدید بر خودروهای برقی چینی را تا ۳۵ درصد، علاوه بر ۱۰ درصد فعلی، تصویب کردند.
منبع: scmp