بنابر اعلام آکادمی فناوری پیشران هوافضا (AAPT) چین، این ۳ موتور دارای قابلیت اطمینان بالا، نسبت هزینه به عملکرد مناسب و قابلیت استفاده مجدد هستند.
اولین مدل، موتور YF-102 است که از اکسیژن مایع و نفت سفید به عنوان سوخت بهره میبرد و پیش از این در حامل فضایی تجاری تیانلانگ-۲ (Tianlong-2) به کار گرفته شده است. YF-102 از ساختاری نسبتا ساده بهره میبرد و تعداد اجزای آن کم است. این موتور که برای تولید آن از فناوری چاپ سهبعدی نیز استفاده شده، قادر است ۸۵ تن نیروی رانش تولید کند.
دو موتور دیگر به نامهای YF-102V و YF-209 هنوز در مرحله توسعه هستند تا چین در آینده از آنها نیز برای برنامه فضایی خود استفاده کند.
منبع: cgtn