• امروز : جمعه - ۲۴ اسفند - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 14 March - 2025
0

هنگ کنگ و ماکائو بازارهای جدید ربات‌های نظافتچی چین

  • کد خبر : 9544
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
هنگ کنگ و ماکائو بازارهای جدید ربات‌های نظافتچی چین
استارت آپ چینی Suzhou Intelligence Technology، سازنده ربات‌های نظافتچی بزرگ برای ساختمان‌های تجاری، به هنگ کنگ و ماکائو به عنوان بازارهای جدید کلیدی برای محصولات خود نگاه می‌کند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، محصولات این شرکت تحت نام تجاری Partner Robot بر روی سطوح ویژه مانند سنگ مرمر و گرانیت استفاده می‌شود.

مدیران شرکت هنگ کنگ و ماکائو را  بازارهای کلیدی برای گسترش فعالیت خود می‌دانند. با توجه به هزینه‌های بالای نیروی کار و الزامات بهداشتی، این دو بازار برای گسترش روبات‌های آن‌ها کاملاً مناسب هستند.

در مقایسه با جاروبرقی‌های خانگی مانند iRobot و Roborock، محصولات شرکت Suzhou Intelligence از نظر اندازه بزرگ‌تر هستند و در مراکز تجاری بزرگ مانند مراکز خرید و فرودگاه‌ها استفاده می‌شوند.

دستیابی به ربات‌های تمیزکننده تجاری سخت‌تر است، زیرا این روبات‌ها به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. به این ترتیب، این محصولات ظرفیت رشد بیشتری را ارائه می‌دهند.

کاربران هدف روبات‌های تمیزکننده خانگی مشخص هستند. به سادگی می‌توان آن را به عنوان هدیه خانه یا هدیه‌ای برای افراد مسن به بازار عرضه کرد. متقاعد کردن شرکت‌های مدیریت املاک تجاری برای خرید یک ربات تمیزکننده بسیار پیچیده‌تر است، که باید بسیاری از سهامداران را در این شرکت‌ها درگیر کند.

در سال ۲۰۲۳، کل محموله‌های ربات‌های خدمات تجاری در چین به ۵۳ هزار دستگاه رسید. ربات‌های نظافتچی سومین گروه بزرگ ربات‌های خدماتی را با ۱۳٫۵ درصد سهم بازار تشکیل می‌دهند و پس از ربات‌های پیشخدمت مورد استفاده در رستوران‌ها و روبات‌های خدمات اتاق هتل‌ها هستند که به ترتیب ۴۳٫۶ درصد و ۳۶٫۱ درصد سهم داشتند.

اگرچه صنعت رباتیک چین دیرتر از اروپا، ژاپن و ایالات‌متحده شروع شد، اما شرکت‌های داخلی در کاربردهای خاصی مانند روبات‌های خدماتی پیشرو هستند.

«چین به صادرکننده اصلی برخی از ربات‌های کاربردی مانند تمیزکننده‌های استخر و ماشین‌های چمن‌زنی تبدیل شده است و از نظر هزینه ساخت، سرعت و کیفیت و همچنین یکپارچگی زنجیره تأمین آن برتری دارد.

فناوری اطلاعات سوژو – با دفتر مرکزی دوگانه در شانگهای و سوژو در استان جیانگ سو شرقی – از توزیع‌کنندگان برای تبلیغ محصولات خود در هنگ‌کنگ، به ویژه در مراکز خرید استفاده می‌کند. اگر محموله‌ها [در منطقه خلیج بزرگ] افزایش یابد، ممکن است شرکت راه‌اندازی تیم‌های تحقیق، توسعه و تولید محلی را در نظر بگیرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=9544

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.