به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این مذاکرات شامل طرحهایی برای کلمبیا و آرژانتین است. در این طرح، چری در ازای تأمین سرمایه و طراحی محصول، به شبکه کارخانههای موجود رنو در این کشورها دسترسی خواهد داشت.
این خودروساز چینی قصد دارد از کارخانه رنو در انویگادو (Envigado) واقع در کلمبیا برای تولید خودروهای موتور احتراقی استفاده کند. بخش عمده این خودروها با نشان رنو روانه بازار خواهند شد و مقدار باقیمانده نیز با برند چری به فروش خواهد رسید. همچنین در کارخانه کوردوبا در آرژانتین، چری در حال بررسی سرمایهگذاری برای راهاندازی خط تولید وانت هیبریدی قابل شارژ است؛ طبق این برنامه، رنو بهعنوان توزیعکننده اصلی این خودروها در منطقه فعالیت خواهد کرد. گفتوگوها همچنان ادامه دارد و هنوز قطعی نیست که توافق نهایی امضا شود.
رنو در سالهای اخیر به دنبال ایجاد شراکتهایی برای کاهش هزینهها و در عین حال، ورود به بازارهای در حال رشد بوده است. در برزیل، این شرکت با گروه خودروسازی ژجیانگ جیلی از چین برای تولید و فروش خودروهای برقی همکاری میکند. همکاری با چری تأثیری بر پروژههای مشترک رنوی و جیلی نخواهد داشت.
مذاکرات با چری از زمان مدیریت مدیرعامل پیشین رنو، آغاز شده است. اما جانشین او، ظاهراً رویکرد محتاطانهتری در زمینه هزینهکرد در پیش گرفته است.
چری از سال ۲۰۰۳ تاکنون بزرگترین برند صادرکننده خودروی چین بوده است. این شرکت سابقه همکاری با برندهای غربی را نیز دارد؛ از جمله مونتاژ خودروهای جگوار و لندروور در چین. چری در پی رقابت شدید در بازار داخلی، قصد دارد حضور بینالمللی خود را گسترش دهد. سبد محصولات چری شامل طیف گستردهای از خودروهای نسبتاً ارزان و بنزینی است که تناسب زیادی با نیاز بازارهای نوظهور دارند.
منبع: scmp


