• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
2

همکاری دومین خودروساز بزرگ چین با مصر برای تولید خودروی برقی

  • کد خبر : 7089
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
همکاری دومین خودروساز بزرگ چین با مصر برای تولید خودروی برقی
یک شرکت مصری در جدیدترین تلاش برای ساخت خودروهای برقی مقرون به صرفه در این پرجمعیت‌ترین کشور خاورمیانه، با دومین خودروساز بزرگ دولتی چین همکاری می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، طبق این قرارداد، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری جی‌وی مصر، تولید محلی ارزان‌ترین مدل گروه چینی FAW را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. طی سه تا پنج سال آینده، تولید خودروهایی با ۶۵ درصد قطعات داخلی برای صادرات به خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین افزایش خواهد یافت.

مصر که از یک بحران اقتصادی دو ساله و بحران ارز خارجی بیرون آمده، در تلاش است تا صنایع محلی را به عنوان قطب تولید و صادرات تشویق کند. در این کشور که حدود ۱۰۵ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، چند هزار خودروی باتری‌دار در خیابان‌های شلوغش تردد می‌کنند و بنابراین شرکت‌های خودروسازی به دنبال تحقق جاه طلبی‌های خود در زمینه گسترش خودروهای برقی هستند.

شرکت دولتی خودروسازی النصر مدت‌هاست به دنبال شریک برای طرح‌های خودروهای برقی خود است. در همین حال، شرکت خودروسازی المنصور که با شرکت جنرال موتورز همکاری دیرینه‌ای دارد، نیز به تولید خودروهای برقی در مصر و واردات و بازاریابی مدل‌های کادیلاک می‌پردازد.

شرکت جی‌وی اتو قصد دارد Bestune E05 را به مصر معرفی کند که یکی از ارزان‌ترین خودروهای برقی جهان است که معمولاً برای خدمات تاکسی استفاده می‌شود. هنوز قیمت این محصول مشخص نیست اما در چین قیمت‌ها از حدود ۱۷۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

با توجه به تعداد بسیار کمی از ایستگاه‌های شارژ EV در مصر باید گفت تغییر فرهنگ و تعویض خودروهای سوخت فسیلی کار آسانی نیست. خودروهای الکتریکی بدون تصمیم دولت برای آن گسترش نمی‌یابند و مشوق‌های بیشتر دولتی برای خریداران این بخش ضروری است.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7089

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.