به گزارش گلوبال تایمز، صنعت کشتیرانی که حدود ۸۰ درصد تجارت جهانی را بر عهده دارد، با فشارهای فزاینده برای کاهش انتشار کربن روبروست. بر اساس این ابتکارات برای کاهش کربن در حملونقل بینالمللی، بنادر مذکور با شرکتهای کشتیرانی، مالکان محموله، تأمینکنندگان انرژی، مؤسسات تحقیقاتی و سایر ذینفعان همکاری خواهند کرد تا فناوریهای بدون کربن، سوختهای پاک و سیستمهای مدیریت هوشمند را در مسیرهای تعیینشده ترویج دهند.
اقدامات کلیدی شامل احداث و استفاده از زیرساخت برقرسانی در اسکله، بهینهسازی شبکههای توزیع بار، استفاده از راهحلهای انرژی تجدیدپذیر و توسعه سوخترسانی پاک است و هدف آن ایجاد دالانهایی با انتشار خالص صفر کربن از بندر مبدأ تا بندر مقصد ذکر شده است.
بندر نینگبو-ژوشان دارای بیش از ۳۰۰ مسیر کانتینری است، از جمله بیش از ۲۵۰ مسیر بینالمللی که بیش از ۶۰۰ بندر در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه را به هم متصل میکند.
تقویت تحقیق و ترویج فناوریهای سبز و کمکربن همواره یکی از اولویتهای این بندر بوده است، بهطوری که اکنون ۷۴ درصد از انرژی مصرفی آن از منابع پاک تأمین میشود.
رئیس گروه بندری نینگبو-ژوشان، گفت: «ما قصد داریم در چارچوب ابتکار کمربند و جاده همکاری نزدیکی با بنادر و شرکتهای کشتیرانی داشته باشیم تا از تحول سبز جهانی در بنادر و حملونقل دریایی پشتیبانی کنیم.»
منبع: globaltimes