• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

نمایش چابکی هواپیمای ترابری چین در نمایشگاه هوایی مصر

  • کد خبر : 7740
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۲
نمایش چابکی هواپیمای ترابری چین در نمایشگاه هوایی مصر
هواپیمای چینی در اولین نمایش بین‌المللی خود در مصر، مانورهای پیچیده‌ای را به نمایش گذاشت.

به گزارش military، هواپیمای ترابری Y-20 چین که توسط نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین توسعه یافته است، در اولین نمایش بین‌المللی خود در نمایشگاه هوایی مصر، مانورهای پیچیده‌ای را به نمایش گذاشت.

در این نمایشگاه که از ۳ تا ۵ سپتامبر ۲۰۲۴ در فرودگاه بین‌المللی العلمین برگزار شد، هواپیمای Y-20 به همراه تیم آکروباتیک بایی (Bayi) نیروی هوایی (PLA)، شش مانور پیچیده از جمله صعود با زاویه بزرگ، شیرجه، چرخش با شیب زیاد و فرود سریع را اجرا کرد.

گسترش نفوذ چین در آفریقا از طریق نمایشگاه هوایی

این رویداد همچنین اولین مأموریت نمایشی تیم آکروباتیک بایی در یک کشور آفریقایی بود. مشارکت چین در نمایشگاه هوایی مصر، از جمله نمایش‌های پروازی هواپیماهای Y-20 و J-10، به عنوان حرکتی برای تقویت تبادلات نظامی و همکاری با مصر و دیگر کشورهای آفریقایی تلقی می‌شود. تحلیلگران معتقدند که این نمایش‌ها می‌تواند مشتریان بالقوه بیشتری را در منطقه جذب کند و نفوذ چین در بخش دفاعی را گسترش دهد.

هواپیمای Y-20 که به نام کونپنگ (Kunpeng) نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای ترابری نظامی بزرگ است که توسط شرکت صنعتی هواپیمایی شی‌آن (Xi’an Aircraft Industrial Corporation) چین توسعه یافته است. این هواپیما قادر به حمل تا ۶۶ تن بار است و می‌تواند تجهیزات نظامی مختلفی از جمله تانک‌ها، هلیکوپترها و سایر وسایل نقلیه را حمل کند.

تأثیرات استراتژیک و اقتصادی نمایشگاه هوایی مصر

حضور پررنگ نیروی هوایی چین در این رویداد که شامل کامل‌ترین نمایش هواپیمای Y-20 و اولین نمایش جنگنده‌های J-10 در آفریقا بود، نشان‌دهنده توانمندی‌های فناوری چین، اهداف نظامی و نفوذ روبه‌رشد آن در خاورمیانه و شمال آفریقا است.

پیش از نمایشگاه، هواپیماهای Y-20 و جنگنده‌های J-10 بر فراز اهرام جیزه پرواز کردند. این رویداد همچنین نشان‌دهنده تعهد چین به تقویت روابط نظامی و همکاری‌های عملی با کشورهای آفریقایی است. تاکنون ونزوئلا، نیجریه و برخی دیگر از کشورهای قاره آفریقا به خرید هواپیمای Y-20 ابراز علاقه کرده‌اند.

منبع: military

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7740

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.