به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، مدیران ارشد غول فناوری تنسنت از مزایای استفاده از فناوریهای مبتنی بر مدل زبان بزرگ خود شرکت (LLM) – فناوری مورد استفاده برای آموزش را خدمات هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT – سخن گفتند. این فناوری به کارایی بیشتر در سراسر زنجیره تامین بخش خودرو کمک میکند.
تنسنت در حال بررسی همکاریهای فناورانه پیشرفته از جمله هوش مصنوعی و LLM با شرکای صنعتی هستند. این همکاری شامل پذیرش فناوریها و همچنین خدمات رایانش ابری و نقشهبرداری آنلاین «در سناریوهای مختلف کسبوکار» با هدف حمایت از ارتقاء زنجیره تأمین صنعت است.
آخرین اقدام تنسنت فرصتهای جدیدی را در بازار وسیع خودروی سرزمین اصلی چین نشان میدهد، جایی که سازندگان بزرگ خودروهای برقی در حال حاضر درگیر جنگ قیمتهای هستند و توسعهدهندگان سیستمهای رانندگی خودران در تلاشند تا از پیشرفت خودروهای خودران برای خود سود کسب کنند.
مدلهای هوش مصنوعی تجربه موفقی در کابین هوشمند خودروها داشتند. اما این مدلها کاربرد گستردهتری در صنعت خودرو خواهند داشت. LLM ها میتوانند در بسیاری از زمینهها، از تحقیق و توسعه، تولید، بازاریابی گرفته تا خدمات مشتری استفاده شوند.
تنسنت انتظار دارد فناوری Hunyuan LLM این شرکت به شرکای صنعت خودرو در تحقیق و توسعه خودرو، تولید، بازاریابی، خدمات مشتری و همکاری اداری کمک کند.
تنسنت چشم انداز خود را از کابین یک وسیله نقلیه هوشمند به اشتراک گذاشت که شامل اکوسیستم برنامههای آن است و برنامه پیام رسانی چند منظوره ویچت، تنسنت ویدئو و مجموعهای از برنامههای بازی ویدئویی را در برمیگیرد.
بیش از ۴۸ درصد از وسایل نقلیه جدید فروخته شده در سرزمین اصلی چین از سال ۲۰۲۱ به تنظیمات کابین هوشمند مجهز شدهاند و پیش بینی میشود تا سال ۲۰۲۵ این رقم به ۷۵ درصد برسد.
تنسنت اعلام کرد در حال حاضر با بیش از ۱۰۰ خودروساز و بازیگر صنعت خودرو، از جمله برند لوکس آلمانی مرسدس بنز، تویوتا موتور ژاپن، گروه خودروسازی دولتی گوانگژو و خودروسازی چانگان، همکاری داشته است. انتظار میرود تا پایان سال جاری بیش از ۱۵ میلیون خودرو با راهحل و ویژگیهای هوشمند این شرکت عرضه شوند.
منبع: scmp