• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
9

فناوری هوشمند و شارژ باتری فوق‌سریع به رشد خودروهای برقی در چین منجر می‌شود

  • کد خبر : 6814
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۱
فناوری هوشمند و شارژ باتری فوق‌سریع به رشد خودروهای برقی در چین منجر می‌شود
مدیران شرکت‌های خودروساز بی‌وای‌دی و شپینگ بر این نظر هستند که  فناوری هوشمند مانند سیستم‌های پارک خودکار و در دسترس بودن گسترده زیرساخت‌های شارژ باتری فوق‌سریع، باعث رونق فروش خودروهای الکتریکی (EV) در چین طی پنج سال آینده خواهد شد.

فناوری رانندگی هوشمند به اندازه تلفن‌های هوشمند امروزی «متداول» خواهد شد و حتی شرکت‌های سنتی انرژی نیز در زیرساخت‌های شارژ باتری سرمایه‌گذاری می‌کنند. در پنج سال آینده، خودروهای برقی و فناوری‌های رانندگی هوشمند دقیقاً مانند فناوری‌های آیفون و گوشی‌های هوشمند در حال حاضر رایج خواهند شد.

تقریباً تمام خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۹ به فناوری‌های رانندگی هوشمند مانند پارک خودکار و سیستم‌های ناوبری مجهز خواهند شد و تا آن زمان، خودروهای باتری‌دار بر بازار خودرو مسلط خواهند شد و فناوری شارژ فوق سریع زمان مورد نیاز برای شارژ خودروهای برقی را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

خودروساز شپینگ به تازگی افزایش ۱۵۳ درصدی در درآمد خود را برای سه ماهه چهارم سال گذشته گزارش داد و زیان خالص خود را ۴۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داد.

چین سال گذشته، بزرگترین بازار خودرو و خودروهای برقی جهان و فروش حدود ۳۰٫۱ میلیون خودرو را به ثبت رساند که حدود ۳۵ درصد آن‌ها خودروهای برقی با باتری خالص و هیبریدی‌های پلاگین بودند.

پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای برقی چین از ۵۰ درصد فروش خودروهای جدید در سال ۲۰۲۴ و ۸۰ تا ۹۰ درصد در پنج سال آینده فراتر خواهد رفت. در حال حاضر، تنها حدود ۱۰ درصد از مدل‌های برقی ممتاز چینی دارای فناوری‌های پیشرفته رانندگی هستند و ماشین‌های بدون راننده احتمالاً بیش از پنج سال طول می‌کشد تا تجاری شوند، اما بیشتر خودروها در پنج سال آینده، ماشین‌های مجهز به رانندگی هوشمند خواهند بود.

فناوری شارژ باتری EV Superfast نیز در پنج سال آینده شاهد توسعه سریعی خواهد بود که همراه با پیشرفت‌های فناوری باتری است.

استفاده گسترده از خودروهای الکتریکی تقاضا برای زیرساخت شارژ را به شدت افزایش می‌دهد، که فرصت‌های بیشتری را برای شرکت‌ها در زمینه این نوع تجارت ایجاد می‌کند.

سال گذشته، بی‌وای‌دی با غول نفتی جهانی شل همکاری کرد تا بزرگترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی غول انرژی بریتانیا را در سراسر جهان افتتاح کند. این ایستگاه شارژ که در نزدیکی فرودگاه شنجن قرار دارد، دارای ۲۵۸ نقطه شارژ سریع عمومی است. پنل‌های خورشیدی روی پشت بام برای تامین برق و انرژی پاک برای شارژ نصب شده است. این دو شرکت همکاری خود را به بازارهای خارج از کشور خود از جمله مکزیک و برزیل گسترش داده‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6814

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.