به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، بیوایدی بزرگترین مونتاژکننده خودروهای برقی جهان، تحویل Sealion 07 به مشتریان را از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد و آن را به هفتمین مدل خالص الکتریکی این شرکت تبدیل می کند که وارد بازار اروپا میشود. بیوایدی همچنین قصد دارد سال ۲۰۲۵ برای اولین بار وارد بازار کره جنوبی شود و به حضور خود در ۹۵ کشور جهان بیفزاید.
آخرین اقدام در اروپا حاکی از اعتماد آن به چشم انداز صنعت و مزیت هزینه است، حتی پس از آن که اتحادیه اروپا رای به اعمال تعرفه اضافی ۱۷ تا ۳۵٫۳ درصدی بر خودروهای برقی چینی پس از تحقیقات ضد یارانه داد. خودروهای بیوایدی مشمول نرخ ۱۷ درصدی در اروپا هستند.
تعرفههای اضافی که بالاتر از تعرفه استاندارد ۱۰ درصدی اعمال شده برای خودروهای برقی خالص ساخت چین است که به تازگی آغاز شده و به مدت پنج سال ادامه خواهد داشت. ایالات متحده نیز تعرفه خودروهای برقی ساخت چین را از ۲۵ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش داده است.
خودروهای بیوایدی حتی پس از تعرفههای اضافی همچنان جذاب باقی میمانند، بنابراین این مساله برای این شرکت مشکل بزرگی نیست. Sealion 07 آخرین نمونهای است که نشان میدهد چگونه مزیت هزینه میتواند به کاهش تأثیر چنین موانعی در بازارهای صادراتی کمک کند.
بیوایدی مستقر در شنجن هنوز قیمت Sealion 07 در اروپا را اعلام نکرده است.قیمت این SUV که محدوده رانندگی ۴۵۰ کیلومتری را ارائه میدهد، از ۱۸۹۸۰۰ یوان (۲۶۲۷۲ دلار) در سرزمین اصلی شروع و تحویل به مشتریان از ماه می آغاز میشود.
تحلیلگران پیش از این اعلام کردند که بیوایدی نسبت به برندهای سنتی اتحادیه اروپا ۲۵ درصد مزیت هزینه پایدار دارد.
طراحی پویا و فناوریهای پیشرفته Sealion 07 مورد استقبال مشتریانی قرار خواهد گرفت که شاسی بلندهای اسپرت و خودروهای دوستدار محیط زیست را ترجیح میدهند.
طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، این کشور بزرگترین بازار خودرو و خودروهای برقی جهان است و ۶۵ درصد از حجم فروش جهانی در نیمه اول سال جاری را به خود اختصاص داده است. دادههای نشان میدهد که فروش خودروهای برقی خالص و هیبریدی پلاگین از ماه جولای از خودروهای بنزینی بیشتر شده است.
بیوایدی در ۱۰ ماهه اول سال ۲۰۲۴، ۳٫۲۵ میلیون دستگاه تحویل داد که ۳۶٫۵ درصد بیشتر از سال قبل است. با این حال، فروش آن در خارج از سرزمین اصلی چین تنها ۱۰ درصد از کل تحویلها را شامل میشود.
بر اساس استراتژی صنعتی ساخت چین ۲۰۲۵، پکن از دو سازنده برتر خودروهای برقی این کشور میخواهد که تا سال ۲۰۲۵، ۱۰ درصد از فروش خود را از خارج از کشور کسب کنند.
در نتیجه، بیوایدی و سازندگان رقیب خودروهای برقی به شدت در بازارهای خارج از کشور گسترش یافتهاند، زیرا رقابت در داخل در میان ظرفیت مازاد افزایش یافته است. چین برای ترغیب انتقال به وسایل نقلیه انرژی جدید، یارانههایی را به خریداران برای افزایش هزینههای مصرف کننده و احیای اقتصاد خود ارائه کرده است.
منبع: scmp