• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
2

رونمایی هوآوی از مدل زبان بزرگ عربی و مرکز داده جدید در مصر

  • کد خبر : 7004
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
رونمایی هوآوی از مدل زبان بزرگ عربی و مرکز داده جدید در مصر
غول تجهیزات مخابراتی چینی هوآوی یک مدل زبان بزرگ عربی (LLM) و اولین سرویس ابری عمومی مصر را در قاهره راه‌اندازی کرد و در بحبوحه افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی مولد (AI) در منطقه به دنبال استفاده از فرصت‌های موجود است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، مدل زبان بزرگ عربی هوآوی، یک مدل ۱۰۰ میلیارد پارامتری است که با داده‌های محلی برای اطمینان از درک فرهنگ محلی، تاریخ، آداب و رسوم بیشتر دنیای عرب آموزش داده شده است.

مدل زبان بزرگ که به زبان عربی استاندارد مدرن آموزش دیده می‌تواند شرکت‌ها را قادر سازد تا مدل هوش مصنوعی خود را برای زبان‌های محلی مختلف در جهان عرب و برای صنایع مختلف مانند بانکداری و آموزش بسازند.

هوآوی اعلام کرد قابلیت تشخیص خودکار گفتار LLM دارای دقت ۹۶ درصدی است که به آن امکان می‌دهد بیش از ۲۰ کشور عرب زبان را پوشش دهد. این مدل همچنین برای مجموعه داده‌های صنعتی که انرژی دیجیتال، نفت و گاز و امور مالی را برای پشتیبانی از بخش‌های مختلف پوشش می‌داد، آموزش داده شده است.

هوآوی همچنین اولین شرکت در جهان است که یک سرویس ابری عمومی در مصر ارائه می‌کند. منطقه جدید قاهره که خدمات ابری را به ۲۸ کشور آفریقایی از جمله مصر، اتیوپی و الجزایر ارائه خواهد کرد، سی و سومین منطقه ابری هواوی در سطح جهان خواهد بود.

راه‌اندازی LLM عربی و سرویس ابری هواوی در مصر در میان تلاش‌های مداوم این شرکت تحت تحریم ایالات‌متحده برای جذب مشتریان صنعتی خارج از کشور، با حمایت و تقاضای مشتریان برای هوش مصنوعی مولد صورت می‌گیرد.

محبوبیت خدمات مشابه ChatGPT بسیاری از شرکت‌های چینی را تشویق کرده تا LLM های خود را توسعه دهند، اما هوآوی تأکید کرده مدل هوش مصنوعی Pangu آن بر کاربردهای صنعتی تمرکز خواهد کرد که هسته استراتژی هوش مصنوعی آن است.

جولای گذشته، هواوی از نسخه ۳٫۰ Pangu رونمایی کرد. این شرکت به دنبال پذیرش LLM خود در بخش‌هایی مانند معدن زغال‌سنگ و راه‌آهن است. در حالی که LLM عربی آن در مصر جدید است، مدل پانگو هوآوی قبلاً در موارد استفاده واقعی در چین و سایر مناطق مانند کمک به قضات در تجزیه و تحلیل پرونده‌های دادگاه و کمک به پزشکان برای تأیید نسخه‌هایشان استفاده شده است.

توسعه هواوی در رایانش ابری بخشی از تلاش‌های مداوم آن برای ایجاد روابط عمیق‌تر با صنایع و شرکت‌های سنتی است زیرا به دنبال تنوع بخشیدن به منابع درآمدی خود است. ایالات‌متحده از ماه می ۲۰۱۹، هوآوی را به فهرست محدودیت‌های تجاری خود افزود و تحریم‌های متعددی را علیه این شرکت اعمال کرد. این اقدام دسترسی هواوی به فناوری‌های حیاتی آمریکایی را قطع کرد و کسب‌وکار پرسود جهانی گوشی‌های هوشمند آن را با بحران مواجه ساخت.

بر اساس گزارش سالانه ۲۰۲۳، کسب‌وکار رایانش ابری هواوی یکی از قوی‌ترین بخش‌های رشد این شرکت بود که سال گذشته ۲۱٫۹ درصد رشد کرد و به ۵۵٫۲۹ میلیارد یوان (۷٫۶ میلیارد دلار) رسید. این شرکت دومین ارائه دهنده خدمات ابری در چین و به طور پیوسته در حال گسترش ردپای جهانی خود است و سال گذشته مراکز داده جدیدی را در ترکیه و عربستان سعودی افتتاح کرد.

هواوی قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد در مصر، طی پنج سال آینده ۳۰۰ میلیون دلار برای ایجاد سرویس ابری عمومی خود سرمایه‌گذاری کند که شامل ۲۰۰ میلیون دلار برای پشتیبانی از ۲۰۰ شریک نرم‌افزاری محلی می‌شود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7004

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.