طبق آخرین گزارش مرکز تحقیقاتی ترند فورس(TrendForce) با عنوان محرکهای اصلی توسعه صنعت ماهواره، با افزایش فعالیت منظومههای ماهوارهای مدار LEO، تولیدکنندگان قطعات شانس این را دارند که به زنجیره تأمین ماهوارهها بپیوندند، موضوعی که امروز در صنایع هوایی یا صنعت خودرو کاملا جا افتاده است.
این مرکز پیش بینی میکند که ارزش بازار جهانی ماهواره از ۲۸۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ با نرخ رشد سالانه ۲٫۶ درصد، به ۳۵۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.
شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) برای منظومه ماهوارهای استارلینک (Starlink) از راهبرد یکپارچه سازی عمودی استفاده کرده و قطعات اصلی را در کارخانه خود تولید میکند؛ در حالی که منظومه ماهوارهای وان وب (OneWeb) از زنجیره تأمین بسیار برون سپاری شده بهره میبرد.
تولیدکنندگان تایوانی، به ویژه شرکتهای کوچک و متوسط، با توجه به محدودیت منابع و استانداردهای سختگیرانه اسپیس ایکس تمایل دارند که برای ورود به صنعت ماهواره با شرکتهایی همچون وان وب همکاری کنند.
منبع: emsnow