• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
3

دیدار سفیر چین با رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت؛ همکاری‌های ایران و چین نباید به نفت و گاز محدود شود

  • کد خبر : 7500
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
دیدار سفیر چین با رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت؛ همکاری‌های ایران و چین نباید به نفت و گاز محدود شود
پی‌ وو، سفیر جمهوری خلق چین در ایران در دیدار با رئیس مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت عنوان کرد: همکاری‌های دو کشور ایران و چین نباید به نفت و گاز محدود شود و با توجه به توانمندی‌های فناورانه دو کشور، همکاری‌های دوجانبه باید نقش بیشتری پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، پی‌ وو، سفیر جمهوری خلق چین در ایران در دیدار با رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت عنوان کرد: همکاری‌های دو کشور ایران و چین نباید به نفت و گاز محدود شود و با توجه به توانمندی‌های فناورانه دو کشور، همکاری‌های دوجانبه باید نقش بیشتری پیدا کند از آن رو که رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز برای توسعه همکاری‌ فناوری میان دو کشور ایران و چین اهمیت بسیاری قائل هستند.

در ابتدای این دیدار که در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد، دکتر احدزاده، به معرفی مرکز و فعالیت‌‌های چهل ساله آن در عرصه فناوری و نوآوری در کشور و سطح بین‌الملل پرداخت.

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت، تسهیل در توسعه فناوری از طریق همکاری‌های بین‌المللی را از جمله مأموریت‌‌های اصلی مرکز برشمرد و به ایجاد زیرساخت‌‌های لازم برای تحقق این مأموریت نظیر راه‌اندازی پارک فناوری پردیس، ایجاد ستاد توسعه فناوری نانو، تأسیس صندوق‌‌های توسعه فناوری و انجمن‌های تخصصی در حوزه‌های فناوری اشاره نمود.

وی حضور در مجامع بین‌المللی را از جمله راه‌کارهای مهم برای توسعه فناوری و همکاری‌های بین‌المللی برشمرد و به تعدادی از اتحادیه‌ها و مجامع بین‌المللی که مرکز در آن‌ها عضویت دارد، اشاره نمود.

همکاری‌های دو کشور نباید به نفت و گاز محدود شود

پی‌ وو، سفیر جمهوری خلق چین در ایران ضمن تشکر و  ابراز خرسندی از فراهم شدن این دیدار، جلسه با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری را، اولین جلسه خود با یک ستاد مهم دولتی در حوزه فناوری برشمرده و از آن به‌عنوان یک فرصت ارزشمند یاد کرد.

وی اظهار داشت: در این مدت تعاملات خوبی با افراد ایرانی داشته و ایران را به عنوان کشوری با سابقه تاریخی قوی و به سرعت در حال پیشرفت، شناخته‌ام.

وی در ادامه افزود: کشور ایران، مردم و ملتی خردمند دارد و در فناوری نیز دستاوردهای زیادی داشته که نتیجه نیروی انسانی قوی است.

ایشان چهل سال فعالیت مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت و آرزوی دستیابی به اهداف بلند‌تر و بهتر را حائز اهمیت دانست و بر ضرورت روابط و نگاه راهبردی در سطح همکاری‌های دو کشور تأکید نمود.

پی‌ وو تأکید کرد: همکاری‌های دو کشور نباید به نفت و گاز محدود شود و با توجه به توانمندی‌های فناورانه دو کشور، همکاری‌های دوجانبه باید نقش بیشتری پیدا کند از آن رو که رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز برای توسعه همکاری‌ فناوری میان دو کشور ایران و چین اهمیت بسیاری قائل هستند.

سفیر چین در پایان اظهار داشت: ما با کشورها و نهادهای منطقه‌ای، شبکه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی شکل داده‌ایم. کشور چین بطور فعال، همکاری فناورانه را ذیل ابتکار کمربند _ راه انجام و پیگیری میکند.

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس زمینه خوبی برای همکاری دوجانبه و چندجانبه فراهم کرده است.

منبع:‌ cpdi
لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7500

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.