• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
2

دوربین‌های نظارتی مجهز به هوش مصنوعی اصلی‌ترین محصول نمایشگاه تجهیزات پلیس چین

  • کد خبر : 7003
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
دوربین‌های نظارتی مجهز به هوش مصنوعی اصلی‌ترین محصول نمایشگاه تجهیزات پلیس چین
یک نمایشگاه تجهیزات پلیس نشان داد که چگونه سازمان‌های مجری قانون چین از فناوری‌های پیشرفته برای انجام اولویت‌های مأموریت خود استفاده می‌کنند. در این نمایشگاه تجهیزات مختلف از نظارت بر مقامات فاسد با کمک هوش مصنوعی گرفته تا زمین‌گیر کردن هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی در مناطق ممنوعه، در معرض نمایش قرار داده شد.

به گزارش ساوت چاینامورنینگ پست، نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیس و فناوری و تجهیزات ضد تروریسم  که به‌تازگی در پکن برگزار شد، بیشتر سازندگان تجهیزات پلیس و نظامی را به خود جلب کرد.

یکی از نکات برجسته نمایشگاه، دوربین‌های نظارتی طراحی شده برای نهادهای ضد اختلاس بود، دستگاه‌هایی که از هوش مصنوعی برای نظارت بر افراد تحت بازداشت انضباطی، به ویژه مقامات مظنون به فساد استفاده می‌کنند.

در چین، یک فرد بازداشت شده می‌تواند تا ۶ ماه بدون دسترسی به وکیل در بازداشت انضباطی نگهداری شود. بر اساس قانون نظارتی این کشور، چنین بازداشت‌هایی می‌تواند برای هر کسی که در بخش دولتی یا در فهرست حقوق و دستمزد دولتی کار می‌کند، از جمله مقامات، دانشمندان، معلمان، و احزاب مظنون به ارائه رشوه اعمال شود.

دوربین‌های نظارتی می‌توانند برای نظارت مسکونی در یک مکان تعیین‌شده استفاده شود؛ نوعی بازداشت که اغلب در پرونده‌های مربوط به امنیت ملی مشاهده می‌شود و در آن مظنونان را می‌توان در مکان‌هایی غیر از زندان در بازداشت نگه داشت.

از آنجایی که بازداشت‌های انضباطی می‌تواند منجر به استرس روانی فوق‌العاده شود، بازداشتگاه‌ها اغلب به‌طور ویژه برای جلوگیری از خودکشی طراحی شده‌اند.

سیستم مانیتورینگ دوربین‌های جدید می‌تواند علائم حیاتی یک زندانی از جمله ضربان قلب، تنفس، دما و فشار خون را تشخیص دهد و بیش از ۲۰ حالت چهره را برای ارزیابی خلق و خوی آن‌ها تجزیه و تحلیل کند. این سیستم می‌تواند به طور خودکار هشدارهای اولیه بیماری ناگهانی و خطر خودکشی را ارائه دهد.

این تجهیزات برای فرد تحت نظارت مخفی و ناشناخته است و با کمک آن می‌توان یک بازداشتگاه انضباطی کامل با دستگاه‌های نظارتی که در هر اتاق سیم‌کشی شده برای صرفه‌جویی در نیروی انسانی طراحی کرد.

محصولات دیگر تولیدکننده این دوربین‌های نظارتی شامل پلی گراف و دستگاه‌های قابل‌حمل برای نظارت بر وضعیت جسمانی بازداشت‌شدگان می‌شود و مشتریان آن زندان‌ها، دادستان‌ها، مؤسسات پزشکی قانونی، ارتش و ادارات مخفی دولتی هستند.

بیشتر بازدیدکنندگان نمایشگاه پلیس، خرده‌فروشان تجهیزات پلیس و دانشجویان دانشگاهی بودند که در رشته‌های امنیتی و اجرای قانون از سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

در چین، تولید تجهیزات پلیسی و نظامی مشروط به الزامات سختگیرانه است. نمایشگاه‌های سالانه مشابه، فرصت اصلی برای تولیدکنندگان است تا آخرین فناوری خود را برای مشتریان خود – عمدتاً مجری قانون، نهادهای مرتبط با ارتش و پزشکی قانونی – به نمایش بگذارند.

موضوع اصلی دیگر نمایشگاه امسال، فناوری شناسایی، مختل کردن و زمین‌گیری پهپادهای غیرنظامی بود که یک اولویت امنیتی جدید برای مقامات چین محسوب می‌شود. قانون کنترل هواپیماهای بدون سرنشین که در ژانویه اجرایی شد، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برای عکس‌برداری یا فیلم‌برداری از تأسیسات نظامی یا صنعتی دفاعی یا تأسیسات مخفی ممنوع می‌کند و به مقامات اجازه می‌دهد تا مداخله کنند و پهپادهایی را که قانون را نقض می‌کنند، ضبط یا منهدم سازند. دولت‌های محلی همچنین محدودیت‌های موقت پرواز را در طول رویدادهای بزرگ یا فعالیت‌هایی که از نظر سیاسی حساس تلقی می‌شوند، اعمال کرده‌اند.

سایر محصولات محبوب در نمایشگاه امسال شامل سیستمی برای کمک به پلیس برای ردیابی معاملات ارزهای دیجیتال، تجهیزات شناسایی اشیاء مشکوک و کیت‌های آزمایش سریع مواد مخدر بود.

علیرغم فقدان اطلاعات رسمی، گزارش‌ها حاکی از آن است که بازار تجهیزات پلیس و امکانات امنیتی در چین به سرعت در حال گسترش است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7003

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.