به گزارش بلومبرگ، بر اساس پروندههای منتشر شده توسط کمیسیون برنامهریزی و منابع طبیعی شهرداری پکن، این سایت ۵۳ هکتاری در نزدیکی کارخانه فعلی خودروهای برقی شیائومی در منطقه ییژوانگ پایتخت چین قرار دارد. این زمین توسط یکی از شرکتهای تابعه شیائومی خریداری و برای توسعه صنعت خودروهای پیشرفته و خودروهای هوشمند انرژی جدید استفاده خواهد شد.
شیائومی در ماه مارس با مدل پایه SU7 خود با قیمت ۲۱۵۹۰۰ یوان وارد بازار خودرو شد که اولین گام در برنامه ۱۰ میلیارد دلاری تبدیل شدن به یک نیروی بزرگ در بازار خودروهای برقی است. این شرکت تاکنون ۳۰هزار خودرو تحویل داده است و در مسیر رسیدن تحقق هدف اولیه فروش ۱۰۰هزار خودرو در سال ۲۰۲۴ است.
ظهور موفق شیائومی در صحنه خودروهای برقی برخلاف شرایط رقبایی است که در این صنعت برای سهم بازار تلاش میکنند. پکن یارانههای ملی برای خرید خودروهای برقی را در سال ۲۰۲۲ حذف کرد و کاهش تقاضا باعث ورشکستگی یا تعلیق تولید چندین سازنده خودروهای الکتریکی از جمله گروه فناوری موتور WM و برند برتر HiPhi شد.
شیائومی که بیشتر به خاطر تولید گوشیهای هوشمند شناخته میشود، همچنین قصد دارد ساخت و فروش خودروی اسپرت مشابه مدل Y شرکت تسلا را در اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز کند و کار بر روی فاز دو کارخانه خودروی خود را آغاز خواهد کرد. بر اساس برنامهریزی ساخت، کارخانه در سال ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید و فاز نخست آن ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار خودرو دارد.
شیائومی در ماه جولای صلاحیت تولید خودرو مستقل را به دست آورد، به این معنی که دیگر نیازی به استفاده از مجوز شرکت دولتی بایک ندارد.
منبع: bloomberg