به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این عملکرد جدید که به عنوان بخشی از بهروزرسانی برنامه ویژن پرو تائوبائو راهاندازی شد، به کاربران این امکان را میدهد تا جزئیات خودروی شیائومی را بررسی، گزینههای رنگی را مشاهده کنند و درایوهای آزمایشی را انجام دهند، همه اینها در حالی که از هدست اپل استفاده میکنند. این ویژگی مبتنی بر فناوری واقعیت توسعهیافته (XR) است، اصطلاحی فراگیر که ترکیبی از واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی است.
این ایده پس از آن به وجود آمد که تیم XR تائوبائو و تیمال، واحد تجارت الکترونیک داخلی علیبابا، شروع به بررسی تجربه خرید آنلاین برای اقلام بزرگ – از جمله اتومبیل، مبلمان و لوازم خانگی بزرگتر – کرد و موانع متعددی را در این راه شناسایی کرد. به عنوان مثال، هیچ راه آسانی برای مشتریان وجود ندارد که این محصولات را امتحان کنند.
ویژگی Vision Pro حالت VR را ارائه و به کاربران امکان میدهد جزئیات داخلی خودروی شیائومی مانند فرمان و داشبورد را بررسی کنند. همچنین به کاربران تجربهای میدهد که فقط میتوانند با خیال راحت در یک محیط مجازی به دست آورند: رانندگی با سرعت بیش از ۱۴۰ مایل در ساعت.
این ویژگی جدید نشاندهنده عزم تائوبائو بزرگترین بازار آنلاین چین، برای ارتقای برنامه سه بعدی خود است که در آوریل، دو ماه پس از عرضه Vision Pro در ایالاتمتحده با قیمت اولیه ۳۴۹۹ دلار منتشر شد. در ماه ژوئن، اپل این هدست را در چند بازار خارج از کشور از جمله چین عرضه کرد، جایی که این دستگاه بیش از ۶۰۰ دلار بیشتر از ایالاتمتحده به فروش میرسد.
طبق گفتههای تائوبائو و تیمال، همکاری با شیائومی یکی از پیشرفتهترین پروژههای XR مبتنی بر ویژن پرو تا به امروز و همچنین اولین ویژگی تست درایو مجازی برای مصرفکننده در جهان است.
شیائومی، سومین فروشنده بزرگ گوشیهای هوشمند در جهان و تازه وارد در بخش خودروهای الکتریکی، SU7 و اولین خودروی خود را در ماه مارس رونمایی کرد. طبق گزارش مالی این شرکت از آوریل تا ژوئن بیش از ۲۷ هزار دستگاه از این خودرو تحویل داده است.
شیائومی هدف فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه را در سال جاری تعیین کرده است و آن را در رقابتی سخت با سازندگان خودروهای الکتریکی چینی مانند بیوایدی، نیو و شپینگ و همچنین برندهای قدیمی خارجی مانند فولکس واگن قرار داده است.
منبع: scmp