به گزارش بلومبرگ، سیاست تجارت خودرو، که پرداخت یارانه تا سقف ۲۰,۰۰۰ یوان (۲,۷۵۲٫۳ دلار) را ارائه میکرد، تا پیش از ماه نوامبر ۲۰۲۴ برای تولید و فروش خودرو اعتبار داشت و بسیاری از مصرفکنندگان برای خرید خودرو قبل از پایان این مهلت عجله داشتند.
در حالی که وزارت بازرگانی چین در حال مطالعه برنامه مشابهی برای سال ۲۰۲۵ است، هنوز مشخص نیست که آیا این سیاست تمدید خواهد شد یا خیر.
خودروسازان همچنان خواستار تمدید سیاست مشوق مصرف در سال ۲۰۲۵ نیز هستند. تقاضای این گروه صنعتی در حالی مطرح میشود که صادرات خودروهای برقی به دلیل تنشهای تجاری فزاینده با شرکای تجاری کلیدی از جمله اتحادیه اروپا به شدت آسیب دیده است.
در همین حال عمدهفروشیهای خودروی داخلی چین با ۱۱٫۷ درصد افزایش به رکورد ۳٫۳ میلیون دستگاه در ماه گذشته رسید و خودروهای انرژی جدید -شامل خودروهای برقی و هیبریدی – با افزایش ۴۷٫۴ درصدی به ۱٫۵ میلیون خودرو رسید.
وضعیت بینالمللی بسیار بیثبات است و سیاستهای کشورهای مختلف در حال تغییر زیادی است و همه اینها بر توسعه بازارهای جدید تأثیر میگذارد.
منبع: bloomberg