به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این دستیار هوش مصنوعی که Accio نام دارد، آخرین پیشنهاد از گروه تجارت دیجیتال بینالمللی علیبابا (AIDC) است که با هدف سادهسازی معاملات عمدهفروشی بینالمللی برای بازرگانان در علی بابا ارائه شده است.
بنابر نظر مدیران علی بابا، فناوریهای هوش مصنوعی در نهایت کارایی را در تجارت سنتی بهبود میبخشد.
از شروع جستجوی محصول تا تکمیل خرید معمولاً ۲۸ مرحله برای بازرگانانی است که تجارت جهانی انجام میدهند، از جمله این مراحل یافتن تأمین کننده، ترخیص کالا از گمرک و مذاکره بر سر قیمت است.
در مرحله آزمایشی استقرار Accio در علی بابا، درخواستهای خرید خریداران جهانی بیشتر شده و در مقایسه با خدمات جستجوی آنلاین سنتی ۴۰ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده ظرفیت استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی منابع است.
علی بابا همچنین میخواهد استفاده از موتور منبع یابی Accio را در خارج از اکوسیستم خود گسترش دهد و بیش از ۳۵۸ میلیون شرکت کوچک و متوسط را در سراسر جهان هدف قرار دهد.
راهاندازی یک موتور جستجوی محصول مبتنی بر هوش مصنوعی در زمانی رخ میدهد که علیبابا در حال رقابت با دیگر شرکتهای فناوری بزرگ چینی است تا استفاده از هوش مصنوعی مولد – فناوری زیربنای رباتهای چت مانند ChatGPT OpenAI – را در واحدهای تجاری خود برای بهبود کارایی عملیاتی و کاهش هزینهها افزایش دهد.
اجرای هوش مصنوعی مولد توسط علی بابا همچنین نشان میدهد که چگونه تجارت الکترونیک فرامرزی مورد توجه این غول تجارت الکترونیک چینی است.
انتظار میرود ارزش تجارت جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۳۲ تریلیون دلار برسد، در حالی که ضریب نفوذ دیجیتال آن همچنان تک رقمی است. پیش بینی میشود در طول زمان فرآیندهای تجارت آفلاین بیشتری از رونق هوش مصنوعی بهرهمند شوند و ۵۱ درصد از فرآیندهای تجارت آفلاین بهوسیله هوش مصنوعی به صورت آنلاین انجام میشوند و آن را به یک محرک مهم در تغییر آینده تجارت جهانی تبدیل میکنند.
منبع: scmp