• امروز : دوشنبه - ۲۳ تیر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 14 July - 2025
0

بی‌وای‌دی بهترین ماه فروش در سال ۲۰۲۵ را ثبت کرد؛ خودروهای تمام برقی پرفروش شدند

  • کد خبر : 10584
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۹:۰۰
بی‌وای‌دی بهترین ماه فروش در سال ۲۰۲۵ را ثبت کرد؛ خودروهای تمام برقی پرفروش شدند
خودروساز چینی بی‌وای‌دی در آوریل ۲۰۲۵ بهترین عملکرد فروش ماهانه خود را ثبت کرد که نشانه‌ای قوی از رسیدن این خودروساز به هدف سالانه ۵.۵ میلیون دستگاه تحویل خودرو است.

به گزارش بلومبرگ، فروش خودروهای انرژی نو این خودروساز در آوریل به ۳۸۰,۰۸۹ دستگاه رسید که بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. از این تعداد، ۳۷۲,۶۱۵ دستگاه خودروهای سواری بودند.

نکته قابل توجه این است که فروش خودروهای برقی تمام باتری بی‌وای‌دی در این ماه با ۱۹۵,۷۴۰ دستگاه از فروش خودروهای هیبریدی پلاگین آن با ۱۷۶,۸۷۵ دستگاه پیشی گرفت که برای اولین بار از اوایل ۲۰۲۴ این وضعیت رخ داده است.

بی‌وای‌دی در آستانه معرفی مجموعه‌ای از خودروهای جدید مجهز به فناوری رانندگی هوشمند و شارژ بسیار سریع است. این به‌روزرسانی‌ها به منظور تقویت فروش خودروهای تمام برقی طراحی شده‌اند که نسبت به خودروهای هیبریدی پس از به‌روزرسانی مهم سال گذشته عقب‌تر بودند.

در نمایشگاه خودروهای لوکس شانگهای، بی‌وای‌دی چند مدل کانسپت خودروهای لوکس شامل انواع شاسی‌بلند و خودروهای اسپرت را به نمایش گذاشت.

سهام بی‌وای‌دی که امسال تقریباً ۴۰ درصد رشد داشته، توانسته است بدون نگرانی از خطر تعرفه‌ها به موفقیت ادامه دهد چرا که خودروهای سواری خود را به بازار آمریکا صادر نمی‌کند.

سایر خودروسازان چینی

شپینگ مستقر در گوانگژو، در آوریل ۳۵,۰۴۵ دستگاه فروخت که ۲۷۳ درصد افزایش سالانه و دومین ماه فروش برتر این شرکت است.

لی‌اتو، فروش خود را ۳۲ درصد افزایش داد و به نزدیک ۳۴,۰۰۰ دستگاه رسید.

نیو، با فروش ۲۳,۹۰۰ دستگاه، دومین ماه پرفروش خود را تجربه کرد.

شیائومی، فروش آوریل خود را نسبت به مارس ۳.۴ درصد کاهش داد و به بیش از ۲۸,۰۰۰ دستگاه رسید. این کاهش بیشتر به ظرفیت تولید محدود مربوط است تا کاهش تقاضا، چرا که در اواخر مارس تصادف مرگباری با خودروی برقی SU7 این شرکت رخ داد. با این حال، سفارش‌ها همچنان قوی هستند و مشتریان باید حدود ۴۵ هفته برای نسخه‌های Basic و Pro انتظار بکشند.

جیلی، فروش آوریل خود را ۵۳ درصد افزایش داد و به ۲۳۴,۱۱۲ دستگاه رساند، اما برند لوکس برقی آن یعنی Zeekr کاهش فروش ۱۵ درصدی داشت. Zeekr که خودروهای اسپرت با اولویت عملکرد ارائه می‌دهد، با رقابت شرکت‌هایی مانند Xiaomi روبرو است.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=10584

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.