به گزارش بلومبرگ، فروش خودروهای انرژی نو این خودروساز در آوریل به ۳۸۰,۰۸۹ دستگاه رسید که بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. از این تعداد، ۳۷۲,۶۱۵ دستگاه خودروهای سواری بودند.
نکته قابل توجه این است که فروش خودروهای برقی تمام باتری بیوایدی در این ماه با ۱۹۵,۷۴۰ دستگاه از فروش خودروهای هیبریدی پلاگین آن با ۱۷۶,۸۷۵ دستگاه پیشی گرفت که برای اولین بار از اوایل ۲۰۲۴ این وضعیت رخ داده است.
بیوایدی در آستانه معرفی مجموعهای از خودروهای جدید مجهز به فناوری رانندگی هوشمند و شارژ بسیار سریع است. این بهروزرسانیها به منظور تقویت فروش خودروهای تمام برقی طراحی شدهاند که نسبت به خودروهای هیبریدی پس از بهروزرسانی مهم سال گذشته عقبتر بودند.
در نمایشگاه خودروهای لوکس شانگهای، بیوایدی چند مدل کانسپت خودروهای لوکس شامل انواع شاسیبلند و خودروهای اسپرت را به نمایش گذاشت.
سهام بیوایدی که امسال تقریباً ۴۰ درصد رشد داشته، توانسته است بدون نگرانی از خطر تعرفهها به موفقیت ادامه دهد چرا که خودروهای سواری خود را به بازار آمریکا صادر نمیکند.
سایر خودروسازان چینی
شپینگ مستقر در گوانگژو، در آوریل ۳۵,۰۴۵ دستگاه فروخت که ۲۷۳ درصد افزایش سالانه و دومین ماه فروش برتر این شرکت است.
لیاتو، فروش خود را ۳۲ درصد افزایش داد و به نزدیک ۳۴,۰۰۰ دستگاه رسید.
نیو، با فروش ۲۳,۹۰۰ دستگاه، دومین ماه پرفروش خود را تجربه کرد.
شیائومی، فروش آوریل خود را نسبت به مارس ۳.۴ درصد کاهش داد و به بیش از ۲۸,۰۰۰ دستگاه رسید. این کاهش بیشتر به ظرفیت تولید محدود مربوط است تا کاهش تقاضا، چرا که در اواخر مارس تصادف مرگباری با خودروی برقی SU7 این شرکت رخ داد. با این حال، سفارشها همچنان قوی هستند و مشتریان باید حدود ۴۵ هفته برای نسخههای Basic و Pro انتظار بکشند.
جیلی، فروش آوریل خود را ۵۳ درصد افزایش داد و به ۲۳۴,۱۱۲ دستگاه رساند، اما برند لوکس برقی آن یعنی Zeekr کاهش فروش ۱۵ درصدی داشت. Zeekr که خودروهای اسپرت با اولویت عملکرد ارائه میدهد، با رقابت شرکتهایی مانند Xiaomi روبرو است.
منبع: bloomberg