به گزارش بلومبرگ، این غول خودروهای برقی چینی در سال ۲۰۲۴ بیش از چهار برابر فروش داشت و به ۶۱۹۱ دستگاه رسید و از ۵۷۳۶ خودروی فروخته شده توسط تویوتا – بزرگترین خودروساز جهان – پیشی گرفت. بیوایدی که ۱۴ درصد از بازار سنگاپور را به دست آورد، از شرکتهای تسلا، گروه مرسدس بنز و BMW نیز پیشی گرفت.
محبوبیت فزاینده بیوایدی در سنگاپور نمادی از تغییراتی است که در سراسر آسیای جنوب شرقی رخ میدهد. خودروسازان چینی در مواجهه با عقبنشینی در اروپا و آمریکای شمالی، به دنبال راهیابی به مناطق دیگر هستند و عرضه محصولات مملو از فناوری آنها در حال از بین بردن محبوبیتهای قدیمی است.
فروش پررونق یک خودروی برقی چینی به ویژه در سنگاپور قابل توجه است، جایی که مقررات سنگین و مالیاتهای بالا داشتن خودرو را به یک مسئله نمادین تبدیل میکند. بیوایدی از مشوقهای سخاوتمندانه از جمله تخفیف در خرید خودروهای برقی و طرحهایی برای زیرساختهای شارژ بیشتر بهره برده است.
منبع: bloomberg