• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

افزایش ۳۶ درصدی سهام سنس‌تایم پس از رونمایی از یک مدل جدید هوش مصنوعی

  • کد خبر : 6917
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۰
افزایش ۳۶ درصدی سهام سنس‌تایم پس از رونمایی از یک مدل جدید هوش مصنوعی
سهام شرکت سنس‌تایم پس از انتشار آخرین نسخه از مدل هوش مصنوعی مولد SenseNova، بیشترین افزایش را در بیش از دو سال گذشته داشت که نشان‌دهنده علاقه و تمایل شدید کاربران به تلاش‌های چین در راستای توسعه هوش مصنوعی است.

به گزارش بلومبرگ، پس از اینکه این شرکت SenseNova 5.0 را در جریان رویداد روز فناوری خود در شانگهای معرفی کرد، سهام آن تا ۳۶ درصد افزایش یافت. این پلتفرم شبیه به ChatGPT ، از نظر قابلیت‌های زبانی و خلاق به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

سنس‌تایم در میان تعداد زیادی از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های چینی است که یه دنبال رقابت با ChatGPT OpenAI هستند. این شرکت در سال ۲۰۲۳، در توسعه پلتفرم هوش مصنوعی مولد داخلی خود به بیدو و علی بابا پیوست. این فناوری تحول آفرین به حوزه‌ای کلیدی تبدیل شده و پکن شرکت‌های محلی را به رقابت با همتایان آمریکایی خود در این حوزه تشویق می‌کند.

بنابر اعلام سنس‌تایم، این شرکت به پیشرفت‌های قابل توجهی در دانش، ریاضیات، قابلیت‌های استدلال و کدنویسی دست یافته و عملکرد آن به طور کلی با GPT-4 Turbo قابل مقایسه است.

سنس‌تایم که زمانی به عنوان یک رهبر در عرصه هوش مصنوعی چین شناخته می‌شد، پس از اینکه ایالات متحده آن را مانند شرکت فناوری هواوی تحریم کرد، بیش از ۸۰ درصد از ارزش بازار خود را در سال ۲۰۲۱ از دست داد. مرگ ناگهانی یک هم بنیانگذار آن در سال گذشته نیز سرمایه گذاران را دچار تردید کرد.

سنس‌تایم توانایی مدل هوش مصنوعی خود را برای ایجاد محتوای متنی و بصری، برخلاف OpenAI’s Sora، اعلام کرد، همچنین برای تاکید بر بهبود SenseNova 5.0 نسبت به نسخه قبلی، معیارهایی را ذکر کرد.

این شرکت که زمانی در تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرو بود، پس از اینکه اپلیکیشن‌های ChatGPT تا Sora صنعت فناوری جهانی را دگرگون ساختند، تلاش‌های خود را در زمینه هوش مصنوعی مولد افزایش داد و نخستین SenseNova را در آوریل ۲۰۲۳ راه اندازی کرد و یکی از اولین شرکت‌های چینی بود که مجوز دولت را برای ارائه این خدمات به عموم مردم دریافت کرد.

این شرکت در تلاش است تا کاهش چشمگیر رشد را در مواجهه با رقابت داخلی و تنش‌های ژئوپلیتیکی جبران کند. دولت ایالات متحده سنس‌تایم را در سال ۲۰۱۹ به دلیل اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر در شین جیانگ در لیست سیاه قرار داد. این امر دسترسی آن را به سرمایه و مؤلفه‌های فناوری حیاتی ایالات متحده محدود می‌کند و با محدودیت فروش تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته و تجهیزات ساخت تراشه به شرکت‌های چینی همراه می‌سازد.

شور و هیجان هوش مصنوعی هرگز در چین محو و کم رنگ نشده، و به عنوان بخش مهمی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند مشوق انقلاب تکنولوژیکی چین باشد و بهره‌وری را ارتقا دهد.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6917

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.