• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

افزایش شماره‌گذاری خودروهای انرژی نوین در پکن

  • کد خبر : 7399
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
افزایش شماره‌گذاری خودروهای انرژی نوین در پکن
پایتخت چین برای تشویق مصرف‌کنندگان، سهمیه شماره‌گذاری خودروهای انرژی‌های نو را افزایش داده است؛ اقدامی که پس از تمرکز مقامات این کشور بر افزایش تقاضای داخلی و دستیابی به اهداف اقتصادی سال جاری انجام شد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، دولت شهرداری پکن قرار است ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری انرژی نوین را برای افراد و خانوارها شماره‌گذاری کند.

بسیاری از کلان‌شهرهای چین – از جمله پکن، شانگهای، شنجن، گوانگژو و تیانجین – برای کاهش تراکم ترافیک و کاهش آلودگی، محدودیت‌هایی برای خرید خودرو اعمال کرده بودند. آن‌ها یک سیستم قرعه‌کشی را برای توزیع سهمیه خرید یا پلاک اجرا کرده بودند.

سهمیه جدید پکن نشان‌دهنده افزایش ۳۴ درصدی نسبت به هدف اولیه است و دولت این شهر قصد دارد سالانه ۵۸۴۰۰ پلاک شماره‌گذاری شده را برای خانواده‌ها توزیع کند. این شهر قبلاً سهمیه ۷۷ هزار شماره پلاک خودروهای انرژی نو را برای خانواده‌ها، افراد و شرکت‌ها اعلام کرده بود که تعداد این درخواست‌ها به ۸۴۴۰۲۰ رسیده است.

خودرو صنعت کلیدی در چین است و حدود ۱۰ درصد از خرده‌فروشی کالاهای مصرفی، درآمدهای مالیاتی و اشتغال شهری را به خود اختصاص می‌دهد. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان چین، تولید و فروش خودرو در چین در نیمه اول سال به ترتیب ۱۳٫۹ میلیون دستگاه و ۱۴ میلیون دستگاه بوده است. این آمار نشان‌دهنده افزایش سالانه ۴٫۹ درصدی و ۶٫۱ درصدی بود.

تقاضای داخلی در چین به دلیل کاهش بازارهای سهام و املاک و مستغلات، همراه با موج فزاینده بیکاری، رکود طولانی‌مدتی را تجربه می‌کند و شاخص قیمت مصرف‌کننده این کشور برای بیش از یک سال حدود صفر بوده است.

کابینه چین در ماه مارس یک طرح تجاری برای ارتقای کالاهای مصرفی و تجهیزات را در مقیاس وسیع اجرا کرد که انتظار می‌رود هزینه‌های مصرف‌کننده را افزایش دهد و تقاضای بازار را به ارزش بیش از ۱ تریلیون یوان (۱۳۷ میلیارد دلار) ایجاد کند.

بنا بر اعلام وزارت بازرگانی چین، دولت این کشور یارانه ۱۰هزار یوانی (۱۳۷۷ دلار) را برای خودروهای انرژی نوین واجد شرایط و ۷ هزار یوانی برای خودروهای سوختی ارائه خواهد کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7399

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.