این شرکت مستقر در استان فوجیان، در پروندهای به بورس اوراق بهادار شنژن اعلام که درآمد سال گذشته به ۴۲٫۵ میلیارد یوان (۶ میلیارد دلار) تا ۴۵٫۵ میلیارد یوان خواهد رسید که بین ۳۸٫۳ تا ۴۸٫۱ درصد افزایش یافته است. سود سه ماهه چهارم آن در سال ۲۰۲۳، ۱۱٫۳۵ میلیارد یوان تا ۱۴٫۳۵ میلیارد یوان بوده که افزایشی ۸٫۹ درصدی داشته است.
افزایش حجم فروش در کنار هزینههای تولید کمتر باعث افزایش سودآوری شرکت CATL در سه ماهه چهارم شد و برتری خود را نسبت به رقبای داخلی کوچکتر حفظ کرده است.
شرکتCATL که ۳۷٫۴ درصد از بازار جهانی با تولید ۲۳۳٫۴ گیگاوات ساعت (GWh) باتری در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳ را داشت، ۴۰ درصد از محصولات خود را خارج از چین به فروش رساند. از نظر فنی، ۱ گیگاوات ساعت باتری برای تامین انرژی حدود ۱۳۰۰۰ خودروی الکتریکی با برد رانندگی ۵۰۰ کیلومتر کافی است.
شرکت BYD، بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی جهان، نزدیکترین رقیب CATL با سهم ۱۵٫۷ درصدی از بازار جهانی در سال گذشته بود.
طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، تحویل خودروهای برقی به نمایندگیها در سرزمین اصلی چین در سال ۲۰۲۳ به ۸٫۹ میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته آن ۳۷ درصد افزایش داشته است. در بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان، از هر پنج خودروی جدیدی که به خیابانها میآیند، دو خودرو با باتری (خودروی الکتریکی) کار میکنند. و تحویل خودروهای الکتریکی در چین حدود ۶۰ درصد از کل جهانی را تشکیل میدهد.
شرکتCATL قصد دارد سریعترین باتری خودروی الکتریکی جهان را با قابلیت شارژ سریع تولید کند، یک پیشرفت تکنولوژیکی که احتمالاً جذب خودروهای باتریدار را تسریع میکند. باتری Shenxing میتواند مسافت ۴۰۰ کیلومتری را پس از ۱۰ دقیقه شارژ بپیماید و به دلیل قابلیتهای به اصطلاح شارژ ۴C، تنها در ۱۵ دقیقه به ظرفیت ۱۰۰ درصد برسد.
چندی پیشCATL اعلام کرد که یک سرمایهگذاری مشترک با شرکت Didi انجام داده است تا بر فناوری تعویض باتری تمرکز کند، که به دارندگان خودروهای برقی اجازه میدهد تا به سرعت یک باتری مصرفشده را با یک باتری کاملاً شارژ شده تعویض کنند.
منبع: scmp