به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این تأسیسات سومین کارخانه تولیدی GWM در خارج از چین خواهد بود که به مجموعه موجود در روسیه و تایلند میپیوندد.
این خودروساز چینی در سال ۲۰۲۱ پس از تصاحب تأسیسات تولیدی مرسدس بنز وارد بازار برزیل شد، اما تاکنون عمدتاً به عنوان واردکننده فعالیت کرده است.
گریت وال یک برنامه استخدام برای ۱۰۰ موقعیت شغلی در برزیل را آغاز کرده و قصد دارد در سال آینده ۷۰۰ شغل را با همکاری یک مدرسه فنی محلی ایجاد کند.
هدف این شرکت به حداکثر رساندن محتوای محلی در خودروهای ساخت برزیل خود، با سرمایهگذاری بر برنامه مشوق مالیاتی Mover است. این طرح بر اساس عواملی مانند منابع داخلی، سرمایهگذاریهای تحقیق و توسعه و کاهش انتشار آلایندهها معافیتهای مالیاتی ارائه میدهد. به دلیل وجود چنین مشوقهایی، این برند برنامههای خود را برای تولید مدلهای جدید در برزیل بازبینی کرده است.
این شرکت در ابتدا اعلام کرد اولین خودرو آن GWM Poer است، یک پیکاپ هیبریدی که برای رقابت با هایلوکس تویوتا ساخته شده است. اما برنامه فعلی آن تمرکز بر هاوال H6 است، یک شاسیبلند اسپرت هیبریدی که برای بهرهمندی از برنامه مشوق مالیاتی تأیید شده است. این مدل با فروش نزدیک به ۱۶ هزار دستگاه بین ژانویه تا سپتامبر سال جاری در برزیل محبوبیت زیادی کسب کرده است.
استراتژی GWM همچنین شامل استفاده از کارخانه برزیل به عنوان قطب صادراتی برای سایر کشورهای آمریکای جنوبی است. بر اساس مقررات برزیل، خودروهایی که در داخل تولید میشوند ملزم هستند تا قبل از صادرات به نرخ بومیسازی ۴۰ درصدی دست یابند، اما GWM قصد دارد از این میزان پیشی بگیرد و تا سال ۲۰۲۸ میزان ۶۰ درصد را هدف قرار دهد.
این کارخانه برای مجموع ظرفیت ۵۰ هزار واحد در سال مجوز گرفته که نشاندهنده ظرفیت توسعه در آینده است.
کارخانه برزیل بخشی از یک برنامه سرمایهگذاری اولیه است که تا پایان سال آینده ۷۷۶ میلیون دلار آمریکا تخمین زده میشود. GWM پیشبینی میکند که این رقم تا سال ۲۰۳۶ به حدود ۲ میلیارد دلار افزایش یابد.
شرکت GWM علیرغم اینکه شهرت کمتری نسبت به رقیب خود بیوایدی دارد، از سال ۲۰۰۴ به طور مداوم در بین ۱۰ شرکت خصوصی برتر چین قرار گرفته و در بیش از ۶۰ کشور در سراسر جهان فعالیت میکند.
منبع: scmp