• امروز : یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 23 June - 2024
1

احیای ۳ شرکت سازنده خودروی برقی در چین

  • کد خبر : 6876
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
احیای ۳ شرکت سازنده خودروی برقی در چین
دست کم سه شرکت سازنده منحل شده خودروهای برقی چینی پس از معرفی این صنعت به عنوان "نیروی مولد جدید" احیا می‌شوند. این شعار توسط رئیس جمهور شی جین پینگ برای ترویج توسعه فناوری پیشرفته به کار گرفته شد.

به گزارش بلومبرگ، شرکت خودروهای برقی ژیدو ( Zhidou)، سازنده خودروهای میکرو که در سال ۲۰۱۹ ورشکست شد، ساختار خود را با کمک گروه فناوری Aima و شرکت خودروساز جیلی بازسازی کرده و تولید را از سر گرفته و خودروی برقی جدیدی با نام Zhidou Rainbow را در ماه آوریل تولید و رونمایی می‌کند.

شرکت خودروسازی هایما که سال‌ها به دنبال فروش کم، ضرر می‌کرد، مدیریت و دارایی‌های خود را به یک نهاد تحت حمایت دولت شهرداری ژنگژو در مرکز چین منتقل کرد، جایی که کارخانه تولید مینی‌ون برقی EX00 این خودروساز قرار دارد.

شرکت Aiways Automobile که در اواسط سال گذشته تولید خود را متوقف و حقوق کارگران خود را قطع کرد، امسال بودجه دریافت کرده و در حال تلاش برای از سرگیری تولید است. این برند به جای بازار داخلی بر صادرات تمرکز خواهد کرد.

“نیروی مولد جدید” در کنگره ملی خلق امسال به یک کلمه کلیدی تبدیل شد و به تولید با کارایی و کیفیت بالا که عمدتاً ناشی از نوآوری‌های تکنولوژیکی است اطلاق می‌شود، بر خلاف تولید معمولی که متکی بر سرمایه گذاری زیاد است.

این اصطلاح در احیای کارخانه‌های ژیدو و هایما قابل مشاهده است و مدیران آن در حال ایجاد “نیروهای مولد جدید” خود هستند که یکی از آنها ایجاد یک پایگاه تولید خودروهای برقی با هدف دستیابی به ظرفیت تولید سالانه ۱٫۴ میلیون خودرو است.

احیای سه شرکت سازندگان خودروهای برقی یک اقدام مخاطره آمیز در بازار شلوغ و پررقابت خودرو چین است. تنها یک سوم از ده‌ها تولیدکننده برتر سال گذشته به هدف فروش خود دست یافتند و این صنعت درگیر جنگ قیمتی شدیدی است که بازارها را کوچک کرده است. دولت چین همچنین پیام‌های متفاوتی ارسال کرده و یک مقام ارشد در اوایل سال جاری از مقامات محلی به دلیل سرمایه‌گذاری بیش از حد در صنعت خودروهای الکتریکی انتقاد کرد.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6876

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.