• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

چین به تعیین استانداردهای بین‌المللی برای فناوری ۶G کمک می‌کند

  • کد خبر : 2067
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۰۸
چین به تعیین استانداردهای بین‌المللی برای فناوری ۶G کمک می‌کند
چین قصد دارد ضمن حمایت از برنامه تحقیق و توسعه 6G، به طور فعال در تنظیم استانداردهای بین‌المللی برای فناوری ارتباطات سیار نسل ششم مشارکت کند.

چین بر اساس آخرین طرح اقتصاد دیجیتال، حمایت از تحقیق و توسعه ۶G را افزایش خواهد داد و “به طور فعال در تنظیم استانداردهای بین‌المللی” برای فناوری ارتباطات سیار نسل ششم مشارکت خواهد کرد.

شورای دولتی چین طرح جدیدی برای توسعه اقتصاد دیجیتال را ارائه کرده که در راستای چهاردهمین برنامه پنج ساله این کشور از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ تهیه شده است و تمرکز بر ۶G را تقویت می‌کند.

با توجه به موفقیت ۵G که البته هنوز در بسیاری از کشورهای جهان در حال گسترش است، فناوری ۶G هم نشان دهنده نسل بعدی تکنولوژی شبکه تلفن همراه جهانی است. چین که بزرگترین بازار اینترنت و گوشی‌های هوشمند جهان را در اختیار دارد، بزرگترین زیرساخت موبایل ۵G را نیز در این صنعت به کار گرفته است.

طرح اقتصاد دیجیتال ۶G چین، آخرین اقدام این کشور برای ایفای نقش پیشرو در شکل‌دهی به توسعه فناوری پیشرفته تلفن همراه، پس از موفقیت در این عرصه با استفاده از فناوری ۵G است. این کشور در توسعه تلفن همراه ۲G شرکت نداشت، اما بعداً برای ایجاد یکی از سه استاندارد شناخته شده جهانی برای ۳G تلاش کرد و در عصر ۴G نیز به ایفای نقش پرداخت.

بر اساس گزارشی که در آوریل سال گذشته توسط اداره ملی مالکیت فکری چین منتشر شد، تعداد درخواست‌های ثبت اختراع ۶G در سراسر جهان از ۳۸۰۰۰ مورد فراتر رفته است، و درخواست‌های ارسالی از چین بیش از ۳۰ درصد را تشکیل می‌دهند تا در بین همه کشورها رتبه اول را کسب کند.

چندی پیش، تیم تحقیقاتی موسسه دولتی Purple Mountain Laboratories برای اولین بار در یک محیط آزمایشگاهی به سرعت انتقال بی سیم در سطح ۶G به ۲۰۶٫۲۵ گیگابیت در ثانیه دست یافتند. این تیم تحقیقاتی که توسط یک پروژه ویژه دولتی ۶G پشتیبانی می‌شد، با دانشگاه فودان شانگهای و China Mobile، بزرگترین اپراتور شبکه بی‌سیم جهان، همکاری کرد.

با این حال، برخی از متخصصان این صنعت تاکید کرده‌اند که تا تکمیل نهایی ۶G هنوز یک دهه باقی مانده است، زیرا جهان هنوز روی استانداردهای فنی که فرکانس‌های ۶G، مدولاسیون‌های سیگنال و شکل موج‌ها را پشتیبانی می‌کند، به توافق نرسیده است.

طبق گزارشی که در سپتامبر گذشته در مجله ITU در مورد فناوری‌های آینده و در حال توسعه منتشر شد، اتحادیه بین‌المللی ارتباطات، آژانس تخصصی زیر نظر سازمان ملل که فرآیند استانداردهای ارتباطات سیار را پیش‌بینی می‌کند، قبلاً از سازمان‌های خارجی دعوت کرده است تا در ارائه توصیه‌های خود برای ۶G مشارکت کنند.

 

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2067

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.