• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
3

چین آکادمی‌های هوش مصنوعی تأسیس می‌کند

  • کد خبر : 7346
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
چین آکادمی‌های هوش مصنوعی تأسیس می‌کند
به گفته یک کارشناس برنده جایزه هوش مصنوعی، چین در حال آماده سازی آکادمی‌های مستقل هوش مصنوعی در شانگهای و پکن برای پرورش استعدادهای مورد نیاز برای رشد صنعت هوش مصنوعی در این کشور است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، ژو سونگچون، یکی از اعضای کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین (CPPCC) و رئیس دانشکده علم و فناوری هوش در دانشگاه پکن گفت: وزارت آموزش، بعنوان متولی آکادمی‌ها، برای افزایش چنین مؤسساتی در استان‌های دیگر تلاش خواهد کرد. ژو همچنین از موسسات آکادمیک این کشور خواست تا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای رهبری نوآوری در حوزه‌های فناوری به افزایش هرچه بیشتر روابط با جامعه جهانی همت گمارند.

او این اظهارات را در کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین بیان کرد. در این همایش بیش از ۱۰۰ کارشناس به بحث در زمینه راه‌های ارتقاء کیفیت نیروی کار و نوسازی چین پرداختند.

ژو در گزارشی که در رسانه شورای عالی سیاسی خلق چین انتشار یافت، عنوان کرد: ما باید به احیاء جامعه دانشگاهی خود بپردازیم به نحوی که بتوانیم استعدادهای جهانی را به سوی خود جذب نماییم.

هوش مصنوعی در خط مقدم رقابت‌های جهانی در حوزه فناوری قرار دارد و چالش‌ها و فرصت‌هایی را برای زندگی مردم چین، بازار کار، اصلاحات آموزشی و نوآوری‌های فناورانه ارائه می‌کند.

این گزارش زمان افتتاح آکادمی‌های هوش مصنوعی را مشخص نکرده است.

ژو ادامه می‌دهد: چین باید به کارشناسان و دانشجویان خارجی هوش مصنوعی این اطمینان را بدهد که در صورتی که زندگی و کار در چین را برگزینند، رفتاری منصفانه مشابه با شهروندان چینی با آنان خواهد شد. بر اساس این گزارش، او همچنین استفاده از بنیادهای خصوصی را برای جذب استعدادهای جهانی هوش مصنوعی پیشنهاد کرد.

ژو همچنین ایجاد یک «شاخص نشاط نوآوری» و افزایش سطح آموزش هوش مصنوعی را که قبلاً در برخی از دانشگاه‌های چین معرفی شده است توصیه کرد، که شامل ادغام آموزش هوش مصنوعی با سایر رشته‌های دانشگاهی نیز می‌شود.

همچنین لانگ تنگ، معاون وزیر علوم و فناوری چین عنوان کرد که پکن تبادل استعدادهای بین‌المللی را در زمینه‌هایی از جمله هوش مصنوعی ترویج خواهد کرد و استانداردهایی را برای تعریف و شناسایی استعدادهای خارجی «برتر، پیشرو و شدیدا مورد نیاز» ایجاد خواهد کرد.

لانگ گفت: چین پیشتر برای ایجاد و اجرای سیاست‌هایی که به ارتقای استعدادها با تمرکز بر حوزه‌های کلیدی مانند هوش مصنوعی می انجامد کار کرده است.

این بحث در حالی مطرح می‌شود که پکن تلاش‌های خود در زمینه هوش مصنوعی را با هدف ایجاد یک نیروی با استعداد و با کیفیت بالا معطوف نموده است تا به راهبری در راستای ترمیم اقتصاد کم رونق خود کمک کند.

از زمان رونمایی از محصول شرکت OpenAI، پکن هوش مصنوعی را به‌عنوان یک متغیر بسیار اثرگذار در مسیر پیشرفت به‌ویژه برای مقابله با برخی چالش‌های اقتصادی بلندمدت مانند کاهش نیروی کار و کاهش نرخ باروری شناسایی کرده است.

تلاش‌ها در جذب استعدادهای بین‌المللی در حوزه هوش مصنوعی به عنوان یک جبهه جدید در رقابت رو به افزایش آمریکا و چین در حوزه علم و فناوری مبدل شده و به رقابت‌های سنتی بر سر دریای چین جنوبی، تجارت و ایدئولوژی می‌افزاید.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7346

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.