• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

هدف‌گذاری چین برای تبدیل شدن به منبع پیشرو در زمینه هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷

  • کد خبر : 6873
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
هدف‌گذاری چین برای تبدیل شدن به منبع پیشرو در زمینه هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین(MIIT)  در یک سند سیاستی اعلام کرد، هدف‌گذاری کرده است که تا سال 2027 به یک منبع پیشرو در زمینه زیرساخت‌های هوش مصنوعی تبدیل شود.

به گزارش theregister، این سند امکانات و فناوری‌هایی را فهرست می‌کند که پکن آن‌ها را برای اقتصاد آینده از نظر تکنولوژیکی پیشرفته مهم اعلام کرده است، از جمله «مرکز محاسبات هوشمند جدید در مقیاس بزرگ» که می‌تواند آموزش‌های تکراری مدل‌های زبانی بزرگ را انجام دهد.

برای تحقق این محصول نمادین نوآورانه، پکن می‌گوید که باید پیشرفت‌ها در واحدهای پردازش گرافیکی (GPU)، شبکه‌های اتصال خوشه‌ای و فناوری مدیریت منابع ناهمگن را تسریع بخشد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین سال ۲۰۲۵ را به عنوان سالی تعیین کرد که صنایع آتی شناسایی شده آن باید به خوبی بوسیله دسترسی‌های بین‌المللی توسعه یابد. این وزارتخانه تا سال ۲۰۲۷ می‌خواهد چین به طور قابل توجهی در این باره بهبود یابد و حداقل در برخی زمینه‌ها به یک رهبر جهانی تبدیل شود.

همچنین در لیست پکن که بر بهبود آن تاکید شده، ربات‌های انسان‌نما قرار دارند که MIIT آن‌ها را به عنوان نیاز به پیشرفت‌هایی در زمینه موتورهای با چگالی گشتاور بالا، برنامه‌ریزی و کنترل حرکت پویا، درک و شناخت بیونیک، ساخت دست‌های مصنوعی ماهرتر و پوست الکترونیکی شناسایی کرده است. این آژانس امیدوار است که چنین ربات‌هایی را در زمینه‌های تولید هوشمند، خدمات خانگی و عملیات محیطی ویژه به کار گیرد.

کامپیوترهای کوانتومی نیز با بهبود درصد خطا در کنار اصلاح خطای الگوریتم ارتقا یافته در این فهرست قرار گرفته‌اند.

رابط‌های رایانه‌ و مغز – مانند آنچه اخیراً توسط Neuralink آزمایش شد – سال‌ها در لیست آرزوهای پکن قرار داشت و طبیعتاً در این سند برای برنامه‌هایی مانند توانبخشی پزشکی، وسایل نقلیه عملیاتی و واقعیت مجازی نکاتی در نظر گرفته شده است. تجهیزات۶G  و فناوری‌های بلاکچین نیز در این سند مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

در حالی که بسیاری از این فناوری‌ها مدت‌هاست در برنامه پنج ساله چین از سال ۲۰۲۱ قرار دارند، از جمله هوش مصنوعی، رابط‌های ماشین و مغز و ارتباطات کوانتومی، اما استفاده از هوش مصنوعی برجسته‌تر شده است.

چین قبلاً تلاش‌های زیادی برای افزایش توانایی خود برای تولید اینگونه فناوری‌ها انجام داده است و اکنون مبتکران این کشور سندی دارند که به آنها دستور می‌دهد بهتر و سریع‌تر در این زمینه عمل کنند.

تحریم‌های تحت رهبری ایالات متحده برای جلوگیری از این تلاش‌ها و برای حفظ برتری آنها در چنین فناوری‌هایی، و جلوگیری از استفاده چین از هوش مصنوعی در برنامه‌های نظامی یا جاسوسی طراحی شده‌اند.

منبع: theregister

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6873

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.