به گزارش cgtn، در این دوره از نمایشگاه، ۴۶۱ محصول، فناوری و خدمت جدید به نمایش گذاشته میشود که تمرکز آن بر صنایع آینده است، از جمله اقتصاد کم ارتفاع ، رباتهای انساننما، و نوآوریهای سبز و کمکربن.
نمایشگاه واردات چین از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۸، بهعنوان یک «دروازه طلایی» برای ورود محصولات ویژه و فناوریهای جهانی به بازار چین عمل کرده است. این نمایشگاه که نخستین رویداد در سطح ملی و ویژه واردات در جهان بهشمار میرود، تاکنون بیش از ۴۱۰۰ محموله نمایشگاهی خارجی را با ارزشی بیش از ۸ میلیارد یوان (حدود ۱.۱۲ میلیارد دلار) وارد چین کرده است.
امسال، ابعاد نمایشگاه به سطحی بیسابقه رسیده است؛ فضای نمایشگاهی بیش از ۴۳۰ هزار مترمربع وسعت دارد و بیش از ۴۱۰۰ شرکت خارجی از ۱۵۵ کشور و منطقه در آن حضور دارند. شرکتهای آمریکایی نیز برای هفتمین سال پیاپی بزرگترین فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص دادهاند.
با گسترش هوشمندسازی تولید، دیجیتالیسازی و گذار سبز، شرکتهای بینالمللی در حال همسو کردن راهبردهای نوآوری خود با برنامه چین برای ایجاد «نیروهای مولد با کیفیت جدید» هستند تا فرصتهای رشد آینده را بهدست آورند.
مفهوم نیروهای مولد با کیفیت جدید، بر توسعهای باکیفیت و مبتنی بر نوآوری تأکید دارد؛ مسیری که در آن فناوریهای پیشرفته، الگوهای نوین تولید و اشکال جدید کسبوکار، صنایع سنتی را دگرگون میسازند.
نمایشگاه واردات چین نهتنها صحنهای برای رونمایی از محصولات جدید است، بلکه سکوی پرتابی برای نوآوری نیز محسوب میشود. بهعنوان نمونه، شرکت شیمیایی آلمانی هنکل (Henkel) اشاره کرده که بازدیدکنندگان بخش مواد جدید با اهداف مشخص همکاری و تأمین به نمایشگاه آمدهاند و بازار چین اکنون از مرحله تجارت صرف به همکاری در زمینه نوآوری وارد شده است.
از دیگر نقاط برجسته امسال میتوان به محصولات و راهحلهای هوش مصنوعی صنعتی زیمنس (Siemens)، ربات خانگی همراه برای سالمندان ساخته استارتاپ کانادایی ClickCopilot، و ربات هوشمند دو بازو با توانایی جابهجایی بار تا ۳۰ کیلوگرم از سوی یک شرکت رباتیک فرانسوی اشاره کرد.
چین از نمایشگاه واردات نه صرفاً بهعنوان یک نمایشگاه تجاری، بلکه بهعنوان نمایشگاه و سکوی همکاری بینالمللی بهره میگیرد، جایی برای پیوند فناوریهای خارجی با نوآوری چینی و معرفی راهحلهای ساخت چین به بازارهای جهانی.
منبع: cgtn




