• امروز : یکشنبه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 4 May - 2025
2

تأکید سازندگان خودروهای برقی چینی بر سرعت بخشیدن به توسعه جهانی

  • کد خبر : 9895
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۰۰
تأکید سازندگان خودروهای برقی چینی بر سرعت بخشیدن به توسعه جهانی
به گفته کارشناسان، شرکت‌های خودروهای برقی چینی باید بدون توجه به تعرفه‌ها و موانعی که بر سر راه آن‌ها قرار داده شده است، حرکت جهانی خود را سرعت بخشند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، صنعت خودروی چین هنوز در مراحل اولیه جهانی‌شدن است، زیرا شناخت برندهای آن همچنان ضعیف است و خودروسازان تجربه خارج از چین برای واکنش به محیط تجاری در حال تغییر را ندارند.

شرکت‌ها باید صادرات و تولید خارج از چین را متعادل کنند و در عین حال به دنبال رویکردهای متنوع‌تر و نوآورانه‌تر برای جلوگیری از خطرات احتمالی سیاسی و دستیابی به یک رویکرد برد برد با شرکای خارجی باشند.

تحول سریع در بخش جهانی خودرو و حمل‌ونقل فضای کافی برای خودروهای برقی چینی برای ورود به بازارهای خارج از کشور فراهم کرده است. مهم است که به طور مساوی بر تجارت صادراتی و توسعه محلی در خارج از کشور تمرکز کرد.

تنظیم‌کننده‌ها و سازمان‌های صنعتی باید چالش‌هایی را که سازندگان خودروهای برقی چینی در بازارهای خارج از کشور با آن مواجه هستند بررسی کنند و راهنمایی‌ها و حمایت‌های سیاسی ارائه دهند.

در عین حال، خودروسازان باید به طور فعال در مذاکرات با سیاست‌گذاران خارجی شرکت کنند و در فعالیت‌های تنظیم استاندارد جهانی در بخش‌هایی مانند مواد معدنی حیاتی خودروی برقی، باتری‌ها، تراشه‌های خودرو و رانندگی خودران شرکت کنند.

بزرگ‌ترین خودروسازان، کارشناسان صنعت و مقامات دولتی چین برای یک مجمع سه‌روزه به پکن آمده‌اند که دو روز پس از اعلام تعرفه‌های ۲۵ درصدی دونالد ترامپ بر تمامی خودروهای وارداتی آغاز شد.

خودروسازان چینی در حال حاضر با تعرفه‌های ۱۰۰ درصدی از سوی ایالات‌متحده و همچنین تعرفه‌های ۳۵ درصدی از سوی اتحادیه اروپا مواجه هستند.

مدیر ارشد استراتژی جیلی در این مجمع گفت: مدل سنتی تجارت خودرو چین از طریق صادرات مستقیم با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی ناپایدار و بازارهای مصرفی در حال تغییر به سرعت در حال تضعیف است. رشد سال به سال صادرات خودرو چین از ۸۰ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲۱ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت.

در مقایسه با شرکت‌های ژاپن، اروپا و ایالات‌متحده، هنوز فضای قابل‌توجهی برای بهبود عمق و کیفیت صادرات خودروی چین وجود دارد.

دبیر کل سازمان دهنده انجمن China EV100، یک سازمان غیردولتی که تقریباً تمام مدیران ارشد تولیدکنندگان بزرگ خودروهای برقی چینی را در خود دارد، گفت: شرکت‌ها باید راه‌های متنوع‌تر و نوآورانه‌تری برای ورود به بازار خارج از چین را بررسی کنند.

علاوه بر راه‌اندازی تولید در بازارهای خارج از کشور، تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی نیز باید سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازان خارجی را برای توسعه محصولات متناسب با بازارهای هدف آغاز کنند و این امر همچنین خودروسازان خارجی را با زنجیره تأمین پیشرفته خودروهای برقی چین توانمند می‌کند.

سازندگان خودروهای برقی چین در واکنش به افزایش تعرفه‌ها و ظرفیت مازاد داخلی در داخل، استراتژی‌های خود در خارج از کشور را دو برابر کرده‌اند. شرکت‌هایی از جمله بی‌وای‌دی، هوزون، جیلی و شپینگ در حال ساخت کارخانه‌هایی در جنوب شرقی آسیا هستند، در حالی که سازندگان خودروهای الکتریکی به بازارهای نوظهوری مانند آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آسیای مرکزی چشم دوخته‌اند.

به تازگی جیلی و خودروساز فرانسوی رنو برای تولید و فروش خودروهای بدون آلایندگی در برزیل به توافق رسیده‌اند. در سال ۲۰۲۳، استارت‌آپ چینی خودروهای الکتریکی لیپ‌موتور و غول خودروسازی هلندی استلانتیس، سرمایه‌گذاری مشترکی را برای فروش و تولید خودرو در خارج از چین اعلام کردند.

امروزه جهانی‌سازی یک سؤال اختیاری نیست، بلکه یک سؤال اجباری است؛ و انتقال به خودروهای الکتریکی یک بازی با حاصل جمع صفر نیست.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=9895

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.