• امروز : سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
0

استفاده علی‌بابا از برترین استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی مولد چین

  • کد خبر : 7811
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
استفاده علی‌بابا از برترین استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی مولد چین
هلدینگ گروه علی‌بابا در جدیدترین تلاش خود برای به دست آوردن برتری در بازار رقابتی، به 6 استارت آپ هوش مصنوعی چینی دسترسی DingTalk می‌دهد تا ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را در این پلتفرم پیام‌رسانی گسترش دهند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، غول تجارت الکترونیک و محاسبات ابری مستقر در هانگژو که مدل هوش مصنوعی خود Tongyi Qianwen را ساخته، با استارت آپ‌های MiniMax، Moonshot AI، Orionstar، Baichuan، Zhipu  و ۰۱٫AI همکاری می‌کند تا عملکردهای هوش مصنوعی جدیدی را برای پلتفرم DingTalk توسعه دهد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که علی‌بابا، هوش مصنوعی را در هسته استراتژی تجاری خود قرار داده و DingTalk را برای مشتریان سازمانی بیشتری تبلیغ می‌کند. رقبای DingTalk، از جمله WeCom متعلق به تنسنت و Feishu از بایت دنس نیز در تلاش هستند تا مدل‌های هوش مصنوعی را در محصولات خود بگنجانند.

انتظار می‌رود این پیوند به ۶ استارت‌آپ همکار با علی‌بابا کمک کند تا محصولات هوش مصنوعی خود را از طریق بزرگ‌ترین ابزار ارتباطی محل کار چین به کاربران بیشتری معرفی کنند.

تا پایان سال ۲۰۲۳، DingTalk بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر داشته که از جمله ۲۵ میلیون سازمان، از شرکت‌ها گرفته تا مؤسسات آموزشی را در برمی‌گیرد.

شرکای جدید هوش مصنوعی DingTalk برخی از بازیگران پیشرو در عرصه رقابتی چین هستند که برای رسیدن به رقبای برتر جهانی در این بخش تلاش می‌کنند.

شرکت‌های Baichuan، Zhipu AI، Moonshot AI و MiniMax به عنوان «چهار ببر جدید هوش مصنوعی» شناخته می‌شوند.

یونیکورن ۰۱٫AI مستقر در پکن که یک مدل هوش مصنوعی منبع باز را اجرا می‌کند، توسط لی کای فو، سرمایه‌گذار و رئیس سابق گوگل چین، تأسیس شد.

شرکت OrionStar که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، در ژانویه یک مدل Orion-14B در مقیاس متوسط ​​را روانه بازار کرد که به گفته این شرکت، عملکرد فوق‌العاده‌ای در بین مدل‌هایی با کمتر از ۲۰ میلیارد پارامتر دارد.

پلتفرم DingTalk با ترکیب نقاط قوت مدل‌های مختلف، می‌تواند پیشنهاد‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهد که شامل راه‌حل‌های خاص صنعت و سفارشی مشتری می‌شود. برای مثال، با هوش مصنوعی Moonshot کار می‌کند تا کاربرد پردازش متن طولانی و قابلیت‌های تولیدی هوش مصنوعی را در سناریوهای آموزشی بررسی کند.

پلتفرم Tongyi Qianwen به پشتیبانی از برخی ویژگی‌های موجود در DingTalk مانند پیام‌رسانی، پردازش اسناد، عملکردهای صوتی و تصویری ادامه خواهد داد.

پلتفرم DingTalk سال گذشته تعدادی از ویژگی‌های هوش مصنوعی پشتیبانی شده توسط Tongyi Qianwen را در این پلتفرم ادغام کرد و به کاربران این امکان را داد که مقاله بنویسند یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی را بر اساس پیام‌های متنی ساده ایجاد کنند و خلاصه‌ای از مکالمات قبلی را به اعضای جدید چت گروهی ارائه دهند.

پلتفرم DingTalk در حال حاضر بیش از ۵۶۰۰ شریک، از جمله بیش از ۱۰۰ نهاد در ساخت مدل‌های هوش مصنوعی، عوامل، راه‌حل‌ها و پلاگین‌ها در اکوسیستم خود دارد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7811

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.