• امروز : پنج شنبه - ۱۵ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 5 December - 2024
1

خودروساز چینی به دنبال گسترش تولیدات اروپایی خود

  • کد خبر : 8621
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
خودروساز چینی به دنبال گسترش تولیدات اروپایی خود
خودروسازی شپینگ چین به دنبال گسترش فروش خود است و تلاش می‌کند با جستجوی یک سایت تولیدی در اروپا از اعمال تعرفه‌های بالاتر جلوگیری کند.

به گزارش بلومبرگ، این خودروساز در مراحل اولیه انتخاب یک سایت در اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از برنامه خود برای بومی سازی تولید برند همنام خود است.

شپینگ، شریک چینی فولکس واگن AG، انتظار دارد در مناطقی با ریسک نسبتاً کم نیروی کار گسترش یابد، و این شرکت همچنین قصد دارد یک مرکز داده در مقیاس بزرگ در اروپا راه‌اندازی کند، زیرا مجموعه نرم‌افزاری کارآمد برای هوشمندسازی خودروها و رانندگی بسیار مهم است.

در حال حاضر، این شرکت بر فروش خودروهای متوسط ​​تا بالا در اروپا متمرکز است و فروش خودروهای برند مونا خود را به چین محدود می‌کند. شپینگ پس از خرید بازوی توسعه خودروهای هوشمند دیدی در سال گذشته از M03، یک سدان الکتریکی ۱۵ هزار دلاری با ویژگی‌های رانندگی پیشرفته در جاده‌های شهری رونمایی کرد.

ایجاد ردپای تولیدی در اروپا باعث می‌شود شپینگ به صفوف رو به رشد سازندگان خودروهای برقی چینی، از جمله بی‌وای‌دی، چری و جیلی بپیوندد و به دنبال کاهش تاثیر تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر افزایش تعرفه خودروهای برقی ساخت چین تا ۳۶٫۳ درصد باشد. شپینگ قرار است با تعرفه اضافی ۲۱٫۳ درصد روبرو شود.

تعرفه‌های بالاتر برنامه گسترده‌تر شپینگ برای جهانی شدن را تغییر نمی‌دهد، اگرچه این عوارض باعث سود برخی از کشورهای اروپایی خواهد شد.

ایالات متحده همچنین تعرفه‌هایی را بر واردات خودروهای برقی چین اعمال کرده که می‌تواند به ۱۰۰ درصد برسد، زیرا این دو اقتصاد بزرگ جهان بر سر صنعتی که تا حدودی به لطف یارانه‌های پکن به سرعت در حال رشد است، با هم رقابت می‌کنند.

اقدامات تجاری به چالش‌های پیش روی شپینگ در سال‌های اخیر افزوده است. این خودروساز همچنین با فروش داخلی کم، اختلافات برنامه ریزی محصول و جنگ طولانی قیمت در بازار چین دست و پنجه نرم کرده است.

این خودروساز در نیمه اول سال حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو تحویل داد که حدود یک پنجم فروش ماهانه شرکت بی‌وای‌دی است. اگرچه چشم انداز تحویل آن برای سه ماهه جاری فراتر از برآوردهای تحلیلگران بود اما درآمد پیش بینی شده آن بسیار کمتر از انتظارات است.

یکی از نقاط روشن شپینگ، همکاری یک ساله آن با فولکس واگن است. صدها نفر از کارکنان این خودروساز آلمانی اکنون در دفتر مرکزی آن در گوانگژو مشغول به کار هستند.

یکی از مواردی که نشان می‌دهد این همکاری چگونه به شرکت چینی سود می‌رساند، مدیریت زنجیره‌های تامین پیچیده است. با کمک فولکس واگن، حاشیه سود ناخالص شپینگ در سه ماهه دوم از منفی ۳٫۹ درصد در سال گذشته به ۱۴ درصد افزایش یافت.

مزیت هوش مصنوعی

شپینگ همچنین تخصص خود را در زمینه هوش مصنوعی و ویژگی‌های پیشرفته رانندگی هوشمند می‌داند که به آن کمک می‌کند تا به اروپا نفوذ کند. این یکی از دلایلی است که باید یک مرکز داده در مقیاس بزرگ را در آنجا راه اندازی کند تا بتواند این ویژگی‌ها را در منطقه معرفی  و اجرا کند.

شپینگ همچنین در تحقیق و توسعه مرتبط با هوش مصنوعی، از جمله صنعت تراشه‌، سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.

فروش یک میلیون خودروی مجهز به هوش مصنوعی در سال، پیش نیاز شرکت‌هایی خواهد بود که در نهایت در ۱۰ سال آینده به عنوان برنده ظاهر می‌شوند و در آن راننده انسان ممکن است به طور متوسط ​​روزانه کمتر از یک بار در روز فرمان را لمس کند. شپینگ نیز در میان شرکت‌هایی خواهد بود که این فناوری را عرضه خواهند کرد.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=8621

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.