به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، ارقام مربوط به بازار داخلی بازیهای ویدئویی، دومین بازار بزرگ در جهان، بالاترین فروش سالانه را از زمان شروع ارزیابی دادهها در سال ۲۰۰۳ نشان میدهد.
تعداد گیمرها در این کشور در سال ۲۰۲۴، ۰٫۹۴ درصد افزایش یافت و به ۶۷۴ میلیون نفر رسید.
این انجمن در گزارش خود اعلام کرد اندازه بازار داخلی به طور پیوسته در حال افزایش است و عناوین جدید بازیهای موبایل و بازیهای تک نفره سهم برجستهای در آن داشتند. سیاستهای حمایتی و محیط افکار عمومی در مورد بازیهای ویدئویی همچنان رو به بهبود است.
در سال ۲۰۲۳، و پس از بهبود هزینههای مصرفکننده پس از کووید و عرضه تعداد قابلتوجهی از عناوین جدید بازی، فروش بازیهای ویدئویی چین ۱۴ درصد افزایش یافت و به ۳۰۳ میلیارد یوان رسید.
فروش بازیهای موبایل که ۷۳ درصد از کل فروش را تشکیل میدهد، در سال ۲۰۲۴ با ۵ درصد رشد به ۲۳۸٫۲ میلیارد یوان رسید. این رشد به طور قابلتوجهی کندتر از ۱۷٫۵ درصد در سال پیش از آن بود. بازیهای رایانهای ۲۰.۹ درصد از بازار را با ۶۸ میلیارد یوان فروش تشکیل میدهند.
در همین حال، رشد خارج از چین به عنوان یک نقطه روشن برای این صنعت پدیدار شده است. فروش بازیهای توسعهیافته چین در سال ۲۰۲۴ با ۱۳٫۴ درصد رشد به ۱۸٫۶ میلیارد دلار رسید که اولین افزایش فروش در خارج از کشور در سه سال اخیر را رقم زد.
ایالاتمتحده همچنان بزرگترین بازار خارجی بازیهای چینی موبایل از نظر درآمد است و ۳۱٫۱ درصد از بازار را در سال ۲۰۲۴ تشکیل میدهد، پس از آن ژاپن با ۱۷٫۳ درصد و کره جنوبی با ۸٫۹ درصد قرار دارند. عربستان سعودی که در حال حاضر سرمایهگذاری هنگفتی روی بازی و ورزشهای الکترونیکی انجام میدهد، امسال به ۱۰ بازار برتر بازیهای موبایل چینی راه یافت.
سال ۲۰۲۴ که صنعت بازی از یک سرکوب صنعتی سهساله بیرون آمد، با انتشار Black Myth: Wukong، که به عنوان اولین AAA در چین جشن گرفته میشود، سال بزرگی برای بازیهای ویدئویی چینی بود. این بازی در خارج از کشور مورد استقبال گیمرها و منتقدان قرار گرفته است.
بازی Black Myth که توسط تنسنت در ماه آگوست ۲۰۲۴ عرضه شد، کمتر از چهار روز پس از انتشار بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش داشت و در ماه اول بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروخت و به یکی از بهترین بازیهای چینی تبدیل شد.
این بازی به صنعت بازیسازی چین کمک کرد تا فروش سهماهه خود را در سه ماه منتهی به سپتامبر به ثبت برساند که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش و به ۹۱٫۸ میلیارد یوان رسید.
منبع: scmp