به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، معاون ارشد کوآیشو، در مراسم رونمایی از Kling AI 2.0 در پکن گفت: «این قویترین مدل تولید ویدئویی است که میتوانید در جهان از آن استفاده کنید.»
مدل Kling اکنون بیش از ۲۲ میلیون کاربر جهانی دارد که بیش از ۱۶۸ میلیون ویدئو کلیپ و ۳۴۴ میلیون تصویر تولید کردهاند.
کوآیشو در میان گروهی از شرکتهای فناوری بزرگ چینی است که به دنبال پیشرفتهای بایت دنس مالک و هلدینگ علیبابا، عجله دارند تا پیشرفتهای جدیدی در ابزارهای هوش مصنوعی داشته باشند، زیرا شرکتهای چینی برای رقابت با Sora’s OpenAI و Google DeepMind’s Veo 2 تلاش میکنند.
این مدل ارتقا یافته در زمینههایی مانند دنبال کردن دستورالعمل، درک سریع، کیفیت تصویر و حرکت و همچنین در احساس واقعی و زیباییشناختی کلیپهای تولیدشده، بهبودهایی ایجاد کرده است.
یکی از بهروزرسانیهای کلیدی در Kling AI 2.0 که در حال حاضر از طریق وبسایت این سرویس در دسترس است، پشتیبانی از دامنه وسیعتر حرکت و کنترل دقیقتر است که ویدیوهای آن را تأثیرگذارتر میکند.
کوآیشو اولین نسخه از Kling AI را در اواسط سال ۲۰۲۴ عرضه کرد و آن را به یکی از اولین شرکتهای فناوری چینی تبدیل کرد که رقیبی را برای مدل ویدئویی Sora OpenAI معرفی کرد.
از آن زمان، موجی از غولهای فناوری و استارتآپهای هوش مصنوعی برای راهاندازی پیشنهادهای مشابه هجوم آوردهاند که منجر به رقابت شدیدی شد.
علاوه بر بایت دنس و علیبابا، غول رسانههای اجتماعی تنسنت و استارت آپهای تخصصی Zhipu AI و Shengshu Tech به این منطقه از بازار هجوم آوردهاند.
در حالی که بیشتر چت رباتهای چینی بهصورت رایگان در دسترس همه قرار میگیرند، ابزارهای ویدئویی هوش مصنوعی اغلب از طریق مدل پریمیوم ارائه میشوند که در آن کاربران باید برای عملکردهای پیشرفتهتر هزینه پرداخت کنند.
منبع: scmp