چین در سال گذشته توانست طی ۳۹ پرتاب، ۸۹ ماهواره را به مدار زمین پرتاب کند.
مجموع وزن محمولههای پرتاب شده به بیش از ۱۰۳ تُن میرسد که ۹۹/۲ درصد آن، بر دوش ماهوارهبرهای خانواده لانگمارچ حمل شده است.
پرتاب ماهوارههایی برای آرژانتین و انعقاد قراردادهای ساخت ماهواره با هنگکنگ، اتیوپی و مصر، از جمله فعالیتهای چین در حوزه تعاملات بینالمللی به شمار میرود.
مطابق برنامهریزیها، تعداد پرتابهای فضایی چین در سال جاری، برای اولین بار از مرز ۴۰ پرتاب عبور خواهد کرد و گامهای مهمی برای استقرار ایستگاه فضایی این کشور برداشته خواهد شد.
راهبرد اصلی چین در حوزه فضایی تجاری عبارتند از ارتقای عملکرد، کوچکسازی، ارزانسازی، هوشمندسازی و استانداردسازی سامانهها و محصولات.