حالا با هدف برطرف کردن این نگرانیها، آزمایش حدود هزار دوچرخه اشتراکی الکتریکی متصل به سامانه ناوبری ماهوارهای بیدو یا BDS (BeiDou Navigation Satellite System) در منطقه توسعه “شهر آینده” (Future City) ووهان آغاز شده است. انتظار میرود امسال آزمایشات در سطح گستردهتری انجام شود.
دوچرخههای اشتراکی الکتریکی مجهز به BDS میتوانند حصارهای الکترونیکی مجازی را در اطراف مناطق خاص تشخیص دهند تا کاربران فقط در مناطق مجاز دوچرخهها را سوار شوند یا پارک کنند. اگر کاربران از منطقه مجاز خارج شوند، هزینههای اضافهای از آنها گرفته و شارژ باتری دوچرخهشان هم متوقف میشود.
به گفته یو فنگ، مدیر این برنامه، دوچرخهسوارها تاکنون بازخوردهای مثبتی ارائه دادهاند. در منطقهای که آزمایش در آن برگزار میشود دوچرخههای اشتراکی در بیش از ۹۰ درصد موارد به شکل صحیح پارک شدهاند.
سایر دستورالعملهای استفاده از این دوچرخهها مشابه دوچرخههای اشتراکی معمولی است که از جمله آنها میتوان به احراز هویت با نام واقعی در نرمافزار تلفن همراه و همچنین پرداخت سپرده تضمین شده یا اتصال به ژیما کردیت (Zhima Credit) علیبابا و اسکن برای باز کردن قفل دوچرخه اشاره کرد.