این قرارداد، که در روز افتتاحیه نمایشگاه نهایی شد، گامی مهم در تلاش چین برای رقابت با غولهای صنعت هواپیماسازی غربی، ایرباس و بوئینگ، محسوب میشود.
هواپیمای C929 که توسط شرکت دولتی کوماک تولید میشود، ظرفیت حمل ۲۸۰ مسافر را دارد و برای پروازهای طولانیمدت طراحی شده است. این هواپیما هنوز نمونه اولیه یا گواهینامه صلاحیت پرواز دریافت نکرده، اما انتظار میرود تا سال ۲۰۲۷ تحویل مشتریان شود.
موفقیت در فروش دیگر هواپیماهای مسافربری
کوماک (Comac) همچنین در روز اول نمایشگاه سفارشهای متعددی برای هواپیماهای C919 و C909 دریافت کرد. شرکت هواپیمایی هاینان (Hainan Airlines) ۶۰ فروند C919 و ۴۰ فروند C909 خریداری کرد. هواپیمای C919 که رقیب مستقیم ایرباس ۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ است، از پیش در ناوگان ایر چاینا (Air China)، چاینا ساترن (China Southern) و چاینا ایسترن(China Eastern) حضور دارد. ایر چاینا تاکنون با C919 بیش از ۳۸۹ ساعت پرواز انجام داده است. بر اساس پیشبینیها، کوماک در ۲۰ سال آینده ۴۳,۸۶۳ هواپیما به ارزش ۶.۶ تریلیون دلار در سطح جهان خواهد فروخت. این شرکت تاکید دارد که تولیداتش ایمنتر، اقتصادیتر و دوستدار محیط زیست خواهد بود.
منبع: scmp