• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

نمایشگاه هوافضای ژوهای ۲۰۲۴، مهم‌ترین رویداد تجاری هوایی چین

  • کد خبر : 7852
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
نمایشگاه هوافضای ژوهای ۲۰۲۴، مهم‌ترین رویداد تجاری هوایی چین
نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و هوافضای چین که به‌عنوان نمایشگاه هوایی چین یا نمایشگاه هوایی ژوهای نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین نمایشگاه هوایی و نمایشگاه تجاری هوافضا در چین است.

این نمایشگاه از سال ۱۹۹۶ در ژوهای (Zhuhai)، استان گوانگدونگ، هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. اولین دوره این نمایشگاه از ۵ تا ۱۰ نوامبر ۱۹۹۶ برگزار شد.

پانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و هوافضای چین که از ۱۲ تا ۱۷ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۲ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۳) در ژوهای برگزار می‌شود، میزبان بیش از ۷۸۰ شرکت‌کننده از بالغ بر ۴۰ کشور خواهد بود. این نمایشگاه شامل ۱۲۰,۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی داخلی (افزایش ۲۰ درصدی نسبت به دوره قبل) و ۲۳۰,۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی خارجی است. از مهم‌ترین حامیان این دوره نمایشگاه می‌توان به سازمان ملی فضایی چین (CNSA)، سازمان هوایی غیرنظامی چین (Civil Aviation Administration of China)، مرکز علوم و فناوری هوافضای چین (CAST) و دفتر ارتقا تجارت بین‌المللی چین (CCPIT) اشاره کرد.

بصورت کلی، شرکت‌کنندگان این نمایشگاه در قالب چند دسته‌بندی به نمایش دستاوردهای خود خواهند پرداخت: هوانوردی، هوافضا، پهپادها، صنایع دفاعی، صنایع دریایی. در وبسایت این نمایشگاه، علاوه بر امکان ثبت نام جهت بازدید عمومی یا تجاری نمایشگاه، می‌توان از بخش Airshow Online به خدمات برخطی همچون بازدید مجازی نمایشگاه، ثبت درخواست جلسات B2B آنلاین، مشاهده پخش زنده نمایشگاه و نقشه نمایشگاه دسترسی پیدا کرد.

شرکت‌کنندگان نمایشگاه

شرکت‌های برجسته‌ای مانند بوئینگ (Boeing)، ایرباس (Airbus) و هانی‌ول (Honeywell) در نمایشگاه ژوهای حضور خواهند داشت. در این نمایشگاه، فناوری‌های مهمی مانند جنگنده‌های نسل پنجم، پهپادهای پیشرفته، هواپیماهای تجاری جدید و سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای به نمایش گذاشته خواهند شد. همچنین شرکت‌های چینی؛ مانند کوماک (COMAC) و آویک (AVIC) نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند. لازم به ذکر است یک هیئت تجاری و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به چین اعزام می‌شوند.

توجه ویژه به پهپادها و سامانه‌های بدون سرنشین

نمایشگاه‌های هوایی اغلب روندهای توسعه فناوری‌های هوافضا و تجهیزات را منعکس می‌کنند. اکنون، سامانه‌های بدون سرنشین، چه غیرنظامی و چه نظامی، به یک جهت بسیار مهم در توسعه فناوری‌ها تبدیل شده‌اند. این نمایشگاه برای اولین‌بار یک سالن برای نمایش سامانه‌های بدون سرنشین اضافه خواهد کرد که شامل بخش‌هایی برای وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین خواهد بود. وانگ یانان (Wang Ya’nan)، سردبیر مجله دانش هوافضای پکن، می‌گوید افزودن بخش سامانه‌های بدون سرنشین به نمایشگاه هوایی چین نشان می‌دهد که چین چقدر به فناوری‌های پهپاد اهمیت می‌دهد. وانگ افزود: «این موضوع همچنین نشان می‌دهد که چین به سطح بسیار بالایی در زمینه فناوری‌های پهپاد و توانمندی‌های صنعتی رسیده است، وگرنه آیتم‌های زیادی برای نمایش در چنین نمایشگاه بزرگی وجود نداشت.»

وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین نمایش‌های پروازی انجام خواهند داد و تجهیزاتی مانند «ناو هواپیمابر بدون سرنشین زمینی» برای اولین‌بار در جهان به نمایش گذاشته خواهند شد. در مجموع ۴۸ شرکت کننده در بخش سامانه‌های بدون سرنشین شرکت می‌کنند. از سازندگان پهپادها و قطعات و سامانه‌های مربوط به آنها گرفته تا تولیدکنندگان سازه‌های بدون سرنشین زمینی و دریایی و فعالان زمینه هوش مصنوعی.

فلایت وین (Flightwin-Innovation Technology Co.,Ltd.) تولیدکننده هلیکوپترهای بدون سرنشین، سیچوان ایگل آی (Sichuan Eagle Eye Aviation Technology Co., Ltd.) تولیدکننده ریزپرنده‌ها، چنگدو هونفو (Chengdu HONPHO Technology Co., Ltd.) توسعه‌دهنده محموله‌های مورد استفاده در پهپادها، شنیانگ ووزوم (Shenyang Woozoom Technology Co., Ltd) تولیدکننده سامانه‌های کنترلی پهپاد، یی-تانگ (Yi-Tong UAV System Co., Ltd.) تولیدکننده پهپادهای باری عمودبرخاست، هواهو اویشن(HwaHoo Aviation Technology Co.,Ltd.) تولیدکننده جایروکوپتر و پهپادهای جستجو و نجات و شرکت ایروایت ویل (AirWhiteWhale (Changzhou) Technology Co.,Ltd) تولیدکننده پهپادهای بزرگ باری، از مهم‌ترین شرکت‌کنندگان بخش بدون سرنشین نمایشگاه ژوهای هستند. برای دیدن لیست کامل شرکت‌کنندگان و آدرس غرفه های آنها می توانید روی این لینک کلیلک کنید.

رویدادها و کنفرانس‌ها

نمایشگاه هوافضای ژوهای ۲۰۲۴ در مجموع میزبان ۲۶ سمینار و کنفرانس مطبوعاتی می‌باشد که طی روزهای ۸ تا ۱۰ نوامبر برگزار خواهند شد. از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنفرانس مطبوعاتی ATR: 9 نوامبر
  • همایش تجهیزات پهپادها: ۹ نوامبر

لیست باقی رویدادها را می‌توان در این لینک مشاهده کرد.

بررسی دوره‌های گذشته

در تصویر زیر آمار و ارقام دوره‌های گذشته این نمایشگاه به طور خلاصه قابل‌مشاهده است:

مطابق اطلاعات جدول، یازدهمین دوره نمایشگاه در سال ۲۰۱۶، از لحاظ حجم قراردادهای منعقدشده و تعداد هواپیماهای به نمایش گذاشته‌شده، موفق‌ترین دوره نمایشگاه هوافضای ژوهای بوده و پس از بازیابی از افت ناشی از دوران همه‌گیری کرونا، در چهاردمین دوره نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ مجددا ارزش قراردادهای روند صعودی پیدا کرده است.

همچنین در تصویر زیر می‌توان اطلاعاتی را در خصوص بازدیدکنندگان دوره قبل نمایشگاه هوافضای ژوهای ملاحظه نمود. در نمایشگاه ژوهای ۲۰۲۲ حدودا ۴۰ میلیارد دلار قرارداد منعقد شد که ۵۸% آن در صنعت هوایی، ۸% هوافضا، ۱۴% پهپاد، ۱۱% دفاعی و ۹% به بخش‌های دیگر اختصاص یافته بود.

طبق گزارشی که در وب‌سایت نمایشگاه هوافضای ژوهای منتشر شده است، آمریکا، فرانسه و آلمان به ترتیب با ۲۳%، ۲۰% و ۱۸% سهم بین شرکت‌کنندگان خارجی، مهم‌ترین کشورهای حاضر در نمایشگاه ژوهای ۲۰۲۲ بودند.

متن کامل این گزارش در این لینک در دسترس می‌باشد.

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7852

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.