• امروز : چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024
0

رونمایی چین از برنامه توسعه هماهنگ توان رایانشی و برق سبز

  • کد خبر : 7788
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
رونمایی چین از برنامه توسعه هماهنگ توان رایانشی و برق سبز
در نیمه اول سال 2024 مجموع ظرفیت نیروگاه‌های بادی نصب شده در چین با افزایش 9/19 درصدی نسبت به سال قبل به 71/466 میلیون کیلووات رسید.

به گزارش گلوبال تایمز، اخیرا سه نهاد دولتی چین شامل کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، اداره ملی انرژی و اداره ملی داده‌ها (National Data Administration)، برنامه اقدامی برای ایجاد یک نظام جدید در حوزه انرژی با تمرکز بر توسعه هماهنگ و یکپارچه توان رایانشی و «برق سبز» منتشر کردند.

در این برنامه وظایف ۹ گانه‌ای برای اجرا تا سال ۲۰۲۷ مشخص شده‌اند.

پکن توسعه مراکز داده و منابع انرژی تجدیدپذیر را با هم تلفیق، و جانمایی زیرساخت‌های برق و توان رایانشی را به شکل علمی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

همچنین تلاش‌هایی برای افزایش سهم برق سبز در کل انرژی مصرفی مراکز داده صورت خواهد گرفت و بر بازیابی و استفاده از گرمای زاید در این مراکز برای تامین نیاز گرمایشی مناطق اطراف آنها تمرکز می‌شود.

مصرف انرژی مراکز داده با توجه به گسترش سریع کاربردهای هوش مصنوعی به‌سرعت در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوآ، چین از برنامه اقدامی برای توسعه سبز مراکز داده رونمایی کرده که شامل مجموعه‌ای از اهداف جهت تسریع گذار به وضعیت کم‌کربن در این بخش است.

بر اساس این برنامه که در ماه ژوئیه منتشر شد، میانگین بهره‌وری مصرف انرژی (یکی از شاخص‌های مورد استفاده برای تعیین بازدهی یا راندمان انرژی) تا سال ۲۰۲۵ در مراکز داده به کمتر از ۵/۱ کاهش می‌یابد و میزان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مراکز داده هم سالانه ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

طبق گزارش شین‌هوآ، چین از نظر توان رایانشی در جایگاه دوم جهان قرار دارد.

یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این برنامه، ارتقای شبکه زیرساخت شارژ است و اقداماتی برای بهبود پوشش شبکه شارژ در بزرگراه‌ها، ارتقای خدمات شارژ برای مسافران در ایام تعطیلات و افزایش ایستگاه‌های شارژ در مناطق پهناور روستایی کشور انجام خواهد شد.

برنامه مذکور مسیرهای توسعه و وظایف کلیدی را به شکلی روشن و شفاف برای سه سال آینده ترسیم می‌کند و در توسعه صنایع مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه اقتصادی موثر خواهد بود.

جانمایی بهتر شبکه زیرساخت شارژ به کاربرد گسترده‌تر وسایل نقلیه الکتریکی، گذار سبز و کم‌کربن صنعت خودرو و توسعه زنجیره‌های صنعتی مرتبط کمک می‌کند.

منبع: globaltimes

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7788

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.