• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0

ارسال آجرهای نمونه توسط چین به فضا برای ساخت پایگاه تحقیقاتی در ماه

  • کد خبر : 7757
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
ارسال آجرهای نمونه توسط چین به فضا برای ساخت پایگاه تحقیقاتی در ماه
دانشمندان چینی قصد دارند آجرهایی ساخته شده از خاک شبیه‌سازی شده ماه را به فضا ارسال کنند تا بررسی کنند آیا این آجرها می‌توانند برای ساخت پایگاه تحقیقاتی در ماه استفاده شوند یا خیر.

این آجرهای نمونه به منظور بررسی مقاومت آن‌ها در شرایط سخت فضا ارسال خواهند شد تا بتوانند پایگاه تحقیقاتی پیشنهادی در ماه را بسازند. این آجرها قرار است در اکتبر ۲۰۲۴ از ایستگاه فضایی تیانگونگ و با استفاده از فضاپیمای باری تیانژو-۸ به فضا ارسال شوند.

استفاده از منابع محلی ماه به جای حمل مواد ساختمانی از زمین، می‌تواند هزینه‌ها را به طور قابل توجهی کاهش دهد و امکان‌پذیری اکتشافات ماه را افزایش دهد. محققان دانشگاه هوآژونگ (Huazhong University) در حال ساخت آجرهایی از خاک شبیه‌سازی شده ماه هستند که در کوره‌های خلاء با استفاده از قالب‌های گرافیتی پخته می‌شوند. این آجرها قرار است در ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) به مدت سه سال آزمایش شوند.

تصویر نمونه آجرهای مورد آزمایش

برنامه‌های بلندمدت چین برای ساخت پایگاه در ماه

پکن قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ یک پایگاه تحقیقاتی به نام ایستگاه تحقیقاتی بین‌المللی ماه (ILRS) در نزدیکی قطب جنوب ماه برای اکتشافات علمی و توسعه منابع بسازد.

در یک آزمایش سه‌ساله، دانشمندان مشاهده خواهند کرد که چگونه نمونه‌ها تحت تابش و تغییرات دما تخریب می‌شوند. یک آجر استاندارد خاکی معمولاً دارای استحکام بین ۱۰ تا ۲۰ مگاپاسکال است، در حالی که آجرهای با استحکام بالا که در کاربردهای ساختاری خاص استفاده می‌شوند، می‌توانند تا ۵۰ مگاپاسکال برسند.

منبع: aa

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7757

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.