• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

رشد چشمگیر فروش پهپادهای کشاورزی در چین

  • کد خبر : 7692
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۳۰
رشد چشمگیر فروش پهپادهای کشاورزی در چین
استفاده از پهپادهای کشاورزی برای سم‌پاشی، تصویربرداری و نقشه‌برداری در مناطق روستایی چین رونق یافته است.

به گزارش tech360، شرکت دی‌جی‌آی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پهپاد طی پنج سال گذشته شاهد رشد ۱۵ برابری فروش پهپادهای کشاورزی خود در چین بوده است. این پهپادها که عمدتاً توسط کشاورزان جوان در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال استفاده می‌شوند، حدود یک‌سوم زمین‌های کشاورزی چین را تحت پوشش قرار داده‌اند. قیمت متوسط هر پهپاد دی‌جی‌آی (DJI) حدود ۵۰ هزار یوان (معادل ۷ هزار دلار) است و استفاده از آن به دلیل نیروی کار روبه‌کاهش و جمعیت پیر چین، اهمیت فراوانی یافته است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد بازار جهانی پهپادهای کشاورزی از ۳.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ به ۹ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ است. در حال حاضر دی‌جی‌آی با ۳۰% سهم بازار، پیشتاز این بازار است و یاماها موتور با ۱۱% رتبه دوم را در اختیار دارد.

فناوری پهپادهای DJI و خدمات مشتریان

پهپادهای کشاورزی دی‌جی‌آی با قابلیت نقشه‌برداری خودکار از زمین‌ها و اسپری دوگانه، می‌توانند ۱۸ لیتر مواد شیمیایی در دقیقه پخش کنند. دی‌جی‌آی از سال ۲۰۱۵ وارد بازار پهپادهای کشاورزی شده و اکنون این بخش دومین منبع درآمد شرکت است. این شرکت برای پشتیبانی از مشتریان خود در چین، ۶ هزار مربی و ۱۱۰۰ مرکز تعمیرات دارد. همچنین، دی‌جی‌آی پهپادهای خود را در کشاورزی گندم و ذرت در آمریکا و آسیا جنوب شرقی نیز به کار می‌گیرد.

چالش‌ها و آینده دی‌جی‌آی در بازار جهانی

اگرچه دی‌جی‌آی در ژاپن با موفقیت در زمین‌های برنج و در استرالیا برای کنترل علف‌های هرز به کار گرفته می‌شود، اما با چالش‌های مقرراتی در ایالات متحده و اروپا روبروست. این شرکت در لیست نهادهای تجاری تحت محدودیت واشنگتن قرار گرفته و قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای استفاده از پهپادهای دی‌جی‌آی در آمریکا مطرح شده است.

بااین‌حال، دی‌جی‌آی در تلاش است تا با مسئولیت‌پذیری از فناوری‌های خود، از کاربرد آن‌ها در مناطق جنگ‌زده مانند آفریقای مرکزی خودداری کند و به استفاده‌های صلح‌آمیز و کشاورزی پایدار بپردازد.

منبع: tech360

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7692

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.