• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

نزدیکی بیشتر چین به راه‌اندازی خدمات تاکسی پرنده

  • کد خبر : 7662
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
نزدیکی بیشتر چین به راه‌اندازی خدمات تاکسی پرنده
شرکت تاکسی‌های پرنده چینی EHang پس از پذیرش درخواستش از سوی اداره هواپیمایی کشوری چین برای گواهی اپراتور هوایی، یک گام به راه‌اندازی خدمات تجاری در سرزمین اصلی نزدیک‌تر شده است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، EHang مستقر در گوانگژو، در بیانیه‌ای اعلام کرد اداره هواپیمایی کشوری چین، بررسی درخواست آن را برای دریافت مجوز ارائه خدمات حمل و نقل هوایی داخلی آغاز کرده است. در این بیانیه آمده: ما یک قدم به تحقق هدف خود برای عملیات تجاری وسایل نقلیه هوایی مسافربری بدون سرنشین نزدیک‌تر شده‌ایم که نشان‌دهنده گام نهایی برای حمل و نقل هوایی شهری و ورود به بازار مصرفی است.

شرکت EHang در حال همکاری نزدیک با اداره هواپیمایی کشوری چین برای ایجاد یک سیستم‌عامل جدید وسایل نقلیه هوایی بدون خلبان است و پذیرش رسمی اولین درخواست گواهینامه اپراتور در جهان پیامدهای مهمی برای صنعت برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) دارد.

اداره هواپیمایی کشوری چین در اوایل سال جاری به EH216-S EHang اولین گواهی ساخت کشور را برای هواپیمای مسافربری eVTOL اعطا کرد. همان هواپیمای بدون خلبان سال گذشته گواهینامه‌های صلاحیت پروازی استاندارد خود را که برای عملیات تجاری لازم است، از اداره هواپیمایی کشوری چین دریافت کرد.

گواهینامه موفق EHang که در فهرست Nasdaq قرار دارد، پیشرفتی در تلاش چندجانبه سرزمین اصلی چین برای ایجاد اقتصاد کم ارتفاع چین است که طیف وسیعی از صنایع مرتبط با هواپیماهای eVTOL سرنشین دار و بدون سرنشین را در ارتفاع زیر هزار متر پوشش می دهد.

اگرچه تکمیل فرآیند بررسی اداره هواپیمایی کشوری چین ممکن است مدتی طول بکشد اما این فرآیند صدور گواهینامه برای EHang توانایی و ظرفیت تاکسی‌های پرنده را در بازار داخلی در بحبوحه حمایت پکن از اقتصاد کم ارتفاع منعکس می‌کند.

اقتصاد کم ارتفاع که در ماه دسامبر به عنوان یک صنعت نوظهور استراتژیک در کنفرانس کار اقتصادی مرکزی چین به رسمیت شناخته شد، شاهد سرمایه‌گذاری‌های سنگین و حمایت‌های سیاسی از سوی پکن – به روشی مشابه با بخش خودروهای الکتریکی این کشور- بوده است.

شرکتEHang  در ماه مارس، EH216-S خود را با قیمت واحد ۲٫۳۹ میلیون یوان (۳۳۲ هزار دلار) در تائوبائو، پلتفرم اصلی خرده‌فروشی داخلی گروه علی‌بابا قرار داد. EHang ماه قبل اعلام کرد که EH216-S با قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی ۴۱۰,۰۰۰ دلار در خارج از سرزمین اصلی از اول آوریل به فروش می‌رسد.

قابلیت‌های پرواز خودران، پیشرانه کاملاً الکتریکی، ویژگی‌های ایمنی جامع و سیستم‌های فرمان و کنترل هوشمند EH216-S آن را به یک راه‌حل ایده‌آل برای کاربردهای مختلف حمل و نقل هوایی شهری، از جمله خدمات تاکسی هوایی، گردشگری هوایی، شاتل‌های فرودگاهی و حمل و نقل بین جزیره‌ای تبدیل کرده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7662

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.