• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
3

موفقیت سیستم عامل هارمونی هواوی و شکست سلطه iOS و اندروید

  • کد خبر : 7284
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
موفقیت سیستم عامل هارمونی هواوی و شکست سلطه iOS و اندروید
هوآوی انتظار دارد که سیستم عامل هارمونی سیطره سیستم عامل‌های تلفن همراه غربی در سرزمین اصلی چین را شکست دهد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، سیستم عامل جدید هوآوی که هارمونی نکست نام دارد، یک سیستم عامل با منشأ چین، مستقل و قابل کنترل خواهد بود.

این شرکت مستقر در شنجن اعلام کرد ارتقاء پلتفرم موبایل رسماً برای استفاده تجاری در سری گوشی‌های هوشمند پرچمدار بعدی هوآوی، میت ۷۰، در سه ماهه چهارم امسال راه اندازی خواهد شد.

آخرین اعلامیه‌های هواوی نشان می‌دهد که پس از شکست دادن iOS اپل به‌عنوان دومین سیستم‌عامل بزرگ موبایل در سرزمین اصلی در سه‌ماهه اول سال جاری، تلاش می‌کند تا حضور هارمونی را در این کشور تقویت کند.

با سیستم عامل هارمونی، فقط ۱۰ سال طول کشید تا هواوی به آنچه همتایان غربی خود در طی ۳۰ سال در ساخت یک سیستم عامل جدید انجام دادند، دست یابد. هوآوی همچنین ادعا کرد که هارمونی او اس با بهبود عملکرد ۱۰ درصدی از هسته لینوکس، پایه پلتفرم موبایل اندروید، پیشی گرفته است.

هارمونی به عنوان جایگزینی برای اندروید در آگوست ۲۰۱۹ راه اندازی شد؛ سه ماه پس از اینکه دولت ایالات متحده هوآوی را به لیست محدودیت‌های تجاری خود افزود. بر اساس این فهرست، هوآوی از خرید نرم افزار، تراشه و سایر فناوری‌های منشاء ایالات متحده از تامین کنندگان بدون تایید واشنگتن منع شده است.

در حال حاضر بیش از ۹۰۰ میلیون دستگاه وجود دارد که با سیستم عامل هارمونی کار می‌کنند و بیش از ۲٫۵ میلیون توسعه دهنده برای این پلتفرم برنامه ایجاد می‌کنند.

پذیرش سیستم عامل هارمونی به دلیل رشد سریع گوشی‌های هوشمند هوآوی تسریع شده است. سری Pura 70، آخرین مدل تلفن‌های هوشمند پرچمدار این شرکت که در اواخر آوریل راه اندازی شد، در پایان ماه می شاهد رشد ۶۸ درصدی محموله در مقایسه با سری P قبلی در مدت مشابه سال گذشته بود. محموله‌های پرچم‌دار سری Pura 70 و سری Mate 60 هوآوی که سال گذشته عرضه شد، در پنج ماه اول سال ۷۲ درصد رشد داشته است.

هوآوی با سهم ۱۵٫۵ درصدی و رشد فروش نزدیک به ۷۰ درصدی در سه ماهه اول سال جاری در رتبه چهارم بازار گوشی‌های هوشمند چین قرار گرفت. این شرکت ساخت اکوسیستم برنامه هارمونی را یک اقدام مهم در سال ۲۰۲۴ قلمداد کرده است.

هواوی با شرکت‌های بزرگ مختلف در سرزمین اصلی در توسعه برنامه‌های مبتنی بر هارمونی شریک شده که برخی از آنها عبارتند از علی بابا، می‌توان، آنت، جی دی و مک دونالدز چین.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7284

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.