• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
5

برد ۲ هزار کیلومتری خودروی هیبریدی جدید بی‌وای‌دی

  • کد خبر : 7005
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
برد ۲ هزار کیلومتری خودروی هیبریدی جدید بی‌وای‌دی
شرکت بی‌وای‌دی از یک پیشرانه هیبریدی جدید پرده‌برداری کرد که قادر است بیش از 2 هزار کیلومتر (1250 مایل) را بدون شارژ مجدد یا سوخت‌گیری طی کند و رقابت را با شرکت‌هایی مانند تویوتا موتور و فولکس واگن تشدید کرد.

به گزارش بلومبرگ، بنا بر اعلام این خودروساز، فناوری ارتقا یافته که هدف آن فاصله بیشتر بین بی‌وای‌دی و رقبای آن است، بلافاصله در دو سدان با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار یوان (۱۳۸۰۰ دلار) عرضه خواهد شد.

برد بیشتر به این معنی است که برخی از خودروهای هیبریدی برقی پلاگین دو حالته بی‌وای‌دی می‌توانند معادل مسافت سنگاپور تا بانکوک، نیویورک تا میامی یا مونیخ تا مادرید را با هر بار شارژ و باک پر بنزین طی کنند. این نقطه عطف، آخرین دستاورد بی‌وای‌دی در کاهش مصرف سوخت از زمان معرفی اولین خودروی هیبریدی خود در سال ۲۰۰۸ است.

بی‌وای‌دی مستقر در شنجن بازار خودروی چین را با کاهش قیمت‌های گسترده تغییر داده و موقعیت هیبریدی‌های دوربرد ممکن است جنگ قیمت‌ها را بیشتر کند. این شرکت در سال گذشته ۳ میلیون خودرو فروخت و تا ماه آوریل امسال تقریباً ۱ میلیون دستگاه را تحویل داده است. از هر دو خودروی هیبریدی که در چین فروخته می‌شود، یکی بی‌وای‌دی است، که بر میزان درآمد و سود اصلی سازنده برای تولیدکننده تأکید می‌کند.

خودروسازان در سطح جهان در تلاشند تا ضمن ارائه خودروهایی که برای محیط‌زیست بهتر هستند، از نگرانی‌های مصرف‌کنندگان بکاهند. تویوتا اخیراً از نمونه‌های اولیه نسل جدید موتور احتراق داخلی که می‌تواند با هیدروژن، بنزین یا سوخت‌های دیگر همراه با باتری کار کند، رونمایی کرد.

بی‌وای‌دی ادعا کرده که در آزمایشات، پلاگین هیبریدی آن توانسته به برد ۲۵۰۰ کیلومتر نیز دست یابد.

خودروهای برقی و هیبریدی به دنبال افزایش برد خود هستند تا با نگرانی برخی از مصرف‌کنندگان در هنگام تعویض سوخت، مقابله کنند.

بی‌وای‌دی در اوایل سال ۲۰۲۲ تولید خودروهایی با سوخت فسیلی را متوقف کرد و صادرات هیبریدی را به بازارهای نوظهوری که فاقد زیرساخت شارژ باتری هستند، افزایش داده است.

دو خودرویی که با قابلیت‌های دوربرد آن عرضه می‌شوند، سدان‌های سایز متوسط ​​– Qin L و Seal 06 – هستند که بی‌وای‌دی در نمایشگاه خودرو پکن در ماه آوریل از آن‌ها رونمایی کرد. آن‌ها به ترتیب بخشی از سری Dynasty  و Ocean هستند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7005

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.