• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
8

نخستین توسعه خارجی شرکت چینی Meituan با حضور در ریاض

  • کد خبر : 6919
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
نخستین توسعه خارجی شرکت چینی Meituan با حضور در ریاض
 شرکت می‌توان (Meituan) در حال برنامه ریزی برای راه اندازی پلتفرم بین‌المللی تحویل غذا در پایتخت عربستان سعودی است و نخستین حرکت خود را در خارج از چین همزمان با کاهش رشد در بازار داخلی خود انجام می‌دهد.

به گزارش بلومبرگ، این شرکت مستقر در پکن به دنبال راه اندازی اپلیکیشن KeeTa در خاورمیانه با ریاض به عنوان اولین ایستگاه است. Meituan ماه‌ها است در خاورمیانه کاوش کرده و راه اندازی این اپلیکیشن به زودی صورت می‌گیرد.

گسترش جهانی Meituan نمادی از تلاش شرکت‌های چینی است که با تشدید رقابت محلی به دنبال رشد در خارج از کشور هستند. انتقال به ریاض، یکی از ثروتمندترین شهرهای منطقه، به دنبال یک حضور موفق در هنگ کنگ در سال ۲۰۲۳ صورت گرفت.

شرکت Meituan با رقبای محلی عربستان از جمله شرکت بین‌المللی جاهز، شرکت پخش طلبات، هنگراستیشن و  شرکت کریم با پشتیبانی اوبر رقابت خواهد کرد.  این اقدام Meituan در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی در حال حاضر بزرگترین اقتصاد منطقه است و برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری تریلیون‌ها دلار برای تبدیل شدن به یک مرکز گردشگری و تجاری طراحی کرده است. اولین حضور در ریاض می‌تواند نشان‌دهنده حضور گسترده‌تری در منطقه باشد، منطقه‌ای  که شرکت‌های چینی همزمان با کاهش رشد اقتصاد داخلی، به آن گرایش یافته‌اند.

رویکرد خاورمیانه‌ای Meituan احتمالاً در ابتدا متکی به یارانه سنگین برای جذب کاربران و کارگران خواهد بود. KeeTa در مراحل مختلف اجرایی می‌شود و برای شروع مناطق خاصی را هدف قرار می‌دهد. این شرکت در حال حاضر حداقل ده‌ها فرصت شغلی برای  KeeTa ریاض در لینکدین و وب سایت خود، از جمله برای جذب کاربر و توسعه کسب و کار، اعلام کرده است.

شرکت Meituan ماه‌ها زمان صرف طراحی برای ورود به منطقه کرده اما برنامه‌های آن همچنان می‌توانند تغییر کنند و شرکت می‌تواند تصمیم به توقف هرگونه توسعه بگیرد. این شرکت در این مدت بازارهای دیگر خاورمیانه را بررسی کرده است.

اپلیکیشن KeeTa در ماه می راه اندازی شد و تنها چند ماه طول کشید تا پیش از برنامه Deliveroo به جایگاه شماره ۲ در هنگ کنگ برسد.

شرکت Meituan فعالانه در حال بررسی توسعه بین‌المللی است و ذخایر و جریان نقدی و تجارت داخلی به آن کمک می‌کند تا به بازارهای جدید نفوذ کند. این شرکت مانند همتایان خود، در طول رکود شدید اقتصادی چین به دنبال رشد خارج از مرزهای کشور است، از جمله در مقطعی به فکر خرید کسب و کار دلیوری هیرو در جنوب شرقی آسیا بود.

تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری چینی حضور گسترده را در خاورمیانه بررسی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنند در آنجا در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده و اروپا، با بررسی‌های سیاسی کمتری مواجه شوند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6919

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.