• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

استقبال ماموران کنترل اینترنت در چین از کنفرانس «تمدن اینترنتی»

  • کد خبر : 3891
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
استقبال ماموران کنترل اینترنت در چین از کنفرانس «تمدن اینترنتی»
چین میزبان کنفرانس دو روزه "تمدن اینترنتی" در شهر شمالی تیانجین بود که در آن ماموران ایدئولوژیک و مدیران فضای مجازی این کشور از پیشرفت پکن در کنترل اطلاعات و محتوای آنلاین استقبال کردند.

مقامات چینی از طریق «دیوار آتش بزرگ» که اطلاعات آنلاین غیرتحریمی خارج از کشور را مسدود می‌کند، ارتش گسترده‌ای از پلیس آنلاین ساخته‌اند که محتوای اینترنتی داخلی را سانسور و جریمه‌های سنگینی را به دلیل نقض قوانین محتوا مجازات می‌کند، اعمال می‌کند.

یکی از ماموریت‌های تنظیم‌کننده اینترنت چین هدایت کاربران اینترنتی برای درک عمیق قدرت بزرگ اندیشه شی جین پینگ است. اندیشه شی جین پینگ دارای ۱۴ اصل، اصلی است که بر آرمان‌های کمونیستی تأکید دارد.

سیستم آموزشی چین در تمدن اینترنت نقش برجسته‌تری برای راهنمایی معلمان و دانش‌آموزان می‌دهد تا همیشه به حرف حزب گوش دهند و از حزب پیروی کنند.

کنترل اینترنت به عنوان یک کانال تبلیغاتی از طریق فناوری‌های نظارتی توسط چین در سال‌های اخیر افزایش یافته و مقامات چینی می‌توانند افرادی که مسئول مطالب اینترنتی نامطلوب هستند را تعقیب کنند.

پکن همچنین چندین مقررات سختگیرانه برای کنترل پلتفرم‌های اینترنتی اجرا کرده است. قوانین جدید در مورد حفظ حریم خصوصی، مدیریت داده ها و توصیه های الگوریتمی مدل های درآمدی محبوب را کاهش داده است.

چین حدود ۲۰ میلیارد “اطلاعات غیرقانونی و نامطلوب” را سانسور کرده و نزدیک به ۱٫۴ میلیارد حساب کاربری اینترنت را از سال ۲۰۱۹ بسته است.

این دومین سالی است که چین میزبان این رویداد است. مراسم افتتاحیه سال گذشته در پکن با هدف “توسعه فرهنگ اینترنتی مثبت و سالم و پاکسازی محیط زیست شبکه” برگزار شد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3891

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.