• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

سازمان جهانی بهداشت رتبه چین در سیستم نظارتی واکسن‌‌ را ارتقا داد

  • کد خبر : 2740
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
سازمان جهانی بهداشت رتبه چین در سیستم نظارتی واکسن‌‌ را ارتقا داد
سازمان بهداشت جهانی سیستم نظارتی واکسن چین را در سطح عملکردی برای مقامات نظارتی ملی محصولات پزشکی رتبه‌بندی کرد، این بدان معناست که چین دارای یک سیستم نظارتی پایدار، خوب و یکپارچه برای اطمینان از کیفیت، ایمنی و اثربخشی واکسن‌هایی است که در این کشور تولید، وارد یا توزیع می‌شوند.

سازمان بهداشت جهانی دستیابی این کشور به سطح سه (ML3) – سومین سطح از چهار سطح طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی را تأیید کرد.

سازمان بهداشت جهانی این دستاورد بزرگ را به جمهوری خلق چین تبریک گفت و بیان داشت که این یک گام مهم برای عرضه جهانی واکسن به دلیل نقش چین به عنوان سازنده و همچنین گامی مهم برای سلامت عمومی در چین است، و یادآور شد که این واکسن‌های تضمین شده و با کیفیت، زندگی در سراسر جهان را به ارمغان می‌آورد.

سازمان بهداشت جهانی از اداره ملی محصولات پزشکی، موسسات ملی وابسته و مقامات استانی که سطح عملکرد مطابق با استاندارد جهانی را در تضمین کیفیت، ایمنی و کارایی واکسن‌های موجود در چین نشان داده‌اند تشکر و قدردانی کرد و اداره ملی محصولات پزشکی و موسسات مربوطه چین را تشویق کرد تا تلاش خود را برای تنظیم داروها و سایر محصولات پزشکی افزایش دهند تا به سمت بالاترین سطح حرکت کنند.

سازمان بهداشت جهانی معتقد است که این دستاورد، کشورهای دیگر از جمله کشورهای منطقه غربی اقیانوس آرام را بیشتر بر آن خواهد داشت تا برای درمان، کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، در تقویت سیستم‌های نظارتی سرمایه گذاری کنند تا از در دسترس بودن و دسترسی به محصولات پزشکی با کیفیت، ایمن، مؤثر و مقرون به صرفه برای عموم مردم کشور اطمینان حاصل کنند.

جیائو هونگ، کمیسر اداره ملی محصولات پزشکی چین اعلام کرده است که نتیجه گیری سازمان جهانی بهداشت در مورد سیستم نظارتی واکسن چین، گواه محکمی است که سیستم این کشور به طور مداوم پایدار و مؤثر کار کرده، و می‌تواند با ارائه محصولات واکسن ایمن، مؤثر، مقرون به صرفه و در دسترس، کمک بیشتری به عرضه جهانی برای کنترل و ریشه کنی بیماری‌ها داشته باشد.

منبع: who

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2740

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.