• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
14

غول تراشه‌سازی چین در پکن و شنجن کارخانه جدید احداث می‌کند

  • کد خبر : 1554
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
غول تراشه‌سازی چین در پکن و شنجن کارخانه جدید احداث می‌کند
انتظار می‌رود کارخانه جدید SMIC در پکن، با سرمایه گذاری کل 50 میلیارد یوان، در سال 2024 با ظرفیت تولید ماهانه 100،000 ویفر سیلیکونی 12 اینچی شروع به کار کند.

شرکت بین‌المللی تولید کننده نیمه هادی (SMIC)، بزرگترین ریخته گری مدارات مجتمع چین (ICs)، علیرغم خطرات طولانی مدت محدودیت‌های ایالات متحده که ممکن است مانع از دستیابی تجهیزات تولیدی آن شود، در حال احداث کارخانه‌های تولید تراشه جدید در پکن و شنجن است.

جائو هایجون، مدیر اجرایی SMIC، در ویدئو کنفرانسی با تحلیلگران گفت: طرح‌های مربوط به افزایش ظرفیت طبق برنامه در حال اجرا است.

با این حال، وی افزود: خطرات به دلیل “عوامل غیرقابل کنترل”، از جمله اختلال در تدارکات ناشی از همه گیری کووید -۱۹ و تأخیر در تأیید مجوزهای صادرات ایالات متحده به تأمین کنندگان تجهیزات SMIC، همچنان پابرجاست. دولت آمریکا، تحت تاثیر دولت قبلی ترامپ، SMIC را در دسامبر سال گذشته به فهرست سیاه تجاری واشنگتن اضافه کرد.

آخرین به روزرسانی SMIC در مورد برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های آن یک روز پس از آن است که شرکت درآمد ۱٫۳۴ میلیارد دلاری خود را در سه ماه منتهی به ژوئن گزارش داد که ۴۳٫۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، عمدتا به دلیل تقاضای فزاینده شرکت‌های تولیدی، از جمله شرکت‌های تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی، لوازم خانگی و بازارهای خودرو، آن هم در بحبوحه کمبود طولانی مدت نیمه هادی در بازارهای جهانی.

سود خالص این شرکت تقریباً چهار برابر شده و به ۶۸۸ میلیون دلار رسیده است، زیرا شرکت ۵۵٫۸۷ درصد از سهام خود در SJ Semiconductor را در ماه آوریل به ارزش ۳۹۷ میلیون دلار افزایش داد.

سهام SMIC در معاملات اولیه روز جمعه در هنگ کنگ تا ۱۰ درصد جهش کرد و این مساله تحت تاثیر رشد بیشتر فروش سالانه حدود ۳۰ درصد افزایش یافت. در سه ماهه دوم، ۶۲٫۹ درصد از فروش آن به مشتریان سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ اختصاص داشت.

تنش‌های مداوم بین پکن و واشنگتن باعث شده است چین، بزرگترین بازار جهان برای IC ها، توسعه صنعت نیمه هادی‌های خود را تقویت کند و هدف آن دستیابی به خودکفایی تولید تراشه تا ۷۰ درصد تا سال ۲۰۲۵ از برآورد فعلی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد است.

SMIC چهارمین ریخته گری بزرگ تراشه در جهان است و بهترین امید چین برای دستیابی به خودکفایی در نیمه رساناها است، تلاشی که پکن در پی تحریم‌های واشنگتن که فناوری‌های پیشرفته تراشه را هدف قرار می‌دهد، آن را تسریع کرده است. SMIC با جذب و پاداش سخاوتمندانه مهندسان سابق شرکت تولیدی نیمه هادی تایوان، بزرگترین سازنده تراشه قراردادی در جهان، تخصص و مدیریت خود را افزایش داده است.

انتظار می‌رود کارخانه جدید SMIC در پکن، با سرمایه گذاری کل ۵۰ میلیارد یوان، در سال ۲۰۲۴ با ظرفیت تولید ماهانه ۱۰۰،۰۰۰ ویفر سیلیکونی ۱۲ اینچی شروع به کار کند. در همین حال، انتظار می‌رود کارخانه جدید شنجن سال آینده با ظرفیت ماهیانه ۴۰،۰۰۰ ویفر ۱۲ اینچی آغاز به کار نماید.

انتظار می‌رود که این طرح‌های گسترش SMIC را قادر سازد تا تقاضای زیاد در بازار نیمه هادی را برآورده کند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1554

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.