• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
3

کمک هوش مصنوعی به درام‌های کوتاه چینی

  • کد خبر : 6966
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
کمک هوش مصنوعی به درام‌های کوتاه چینی
داستان‌سرایی اشکال مختلفی دارد، اما در دنیای آنلاین، جایی که فناوری دیجیتال جدید می‌تواند به‌سرعت مورد استفاده قرار گیرد، برنامه‌های اپیزودیک کوچک - معروف به مجموعه‌های میکرو- طرفداران وفادار را به خصوص در آمریکا و اروپا به دور خود جمع می‌کنند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، درام‌های کوتاه اما فشرده، سرعت بالایی دارند و تماشای آن‌ها می‌تواند غیرقابل مقاومت باشد، یا حتی برای بینندگانی که از نمایش‌های بهینه‌سازی شده برای دستگاه‌های دیجیتال خود لذت می‌برند، اعتیادآور باشد.

اگرچه بیشتر قسمت‌های ویدئویی کوتاه هنوز با بازیگران واقعی ساخته می‌شوند، اما هوش مصنوعی به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا سن، قومیت و ظاهر اجراکنندگان را دست‌کاری کنند. در واقع، برخی از میکروسریال‌های معروف یا «نمایش‌های کوتاه واقعی» که به نظر می‌رسد صحنه‌های اروپایی و بازیگران اروپایی را به نمایش می‌گذارند، در استودیوهای چینی تولید شده‌اند.

سریال‌های میکرو، که معمولاً از چند ده قسمت تشکیل شده‌اند که هر قسمت حدوداً یک تا دو دقیقه طول می‌کشد، طیف وسیعی از موضوعات را ارائه می‌کند. برخی از سریال‌ها بیش از ۵۰ قسمت دارند، برخی از این برنامه‌ها به شدت در بازارهای جهانی محبوب شده‌اند و بینندگان را با روایت‌های جذاب، پیچش‌های داستانی شگفت‌انگیز و داستان‌گویی غیرقابل مقاومت در صندلی‌های خود میخکوب کرده‌اند.

شرکت‌های چینی نقش پیشرو در فیلم‌نامه‌نویسی و تولید میکروسریال‌هایی دارند که در سراسر جهان دیده می‌شوند. استودیوها معمولاً بازیگران اروپایی و آمریکایی را استخدام می‌کنند تا بینندگان را به داستان‌های پیچیده جذب کنند.

این رویه صرفاً با هدف افزایش فروش در بازارهای خارجی است. اما این روند همچنین تأثیر عمیق فناوری را بر صنعت سرگرمی جهانی نشان می‌دهد و سؤالاتی را در مورد اصالت، صداقت و اخلاق در هنرهای نمایشی ایجاد می‌کند. همچنین بحث‌هایی را در مورد اینکه در عصر هوش مصنوعی باید مرز بین واقعیت و تخیل ترسیم شود، برانگیخته است.

یکی از پلتفرم‌هایی که میزبان این میکرو سری‌ها است Reelshort نام دارد که برای اولین بار در ماه نوامبر در صدر جدول سرگرمی قرار گرفت و از تیک‌تاک و سایر برنامه‌های موجود در فروشگاه اپل پیشی گرفت.

تهیه‌کنندگان Reelshort دریافتند که صرف اضافه کردن زیرنویس انگلیسی به درام‌های کوتاه چینی برای مخاطبان غربی بیننده ایجاد نمی‌کند. زمانی که تهیه‌کنندگان شروع به استفاده از بازیگران غربی و عناصری مانند گرگینه‌ها و خون‌آشام‌ها کردند، نمایش‌هایشان شروع به جذب مخاطب کرد.

روند تبدیل یک سریال محبوب از چینی به انگلیسی پیچیده است. ابتدا، تولیدکنندگان ویدئو از نرم‌افزار ترجمه هوش مصنوعی برای جایگزینی زیرنویس و دوبله استفاده می‌کنند. سپس فناوری تعویض چهره با هوش مصنوعی برای تطبیق شخصیت‌ها برای شبیه‌سازی بازیگران غربی معرفی می‌شود. این فناوری همچنین امکان دست‌کاری رنگ پوست، سن و قومیت شخصیت را فراهم می‌کند.

در حال حاضر، فیلم‌برداری یک سریال میکرو با حضور بازیگران خارج از کشور ممکن است بیش از ۱۵۰ هزار دلار هزینه داشته باشد. در مقابل، تولیدات با کمک هوش مصنوعی می‌تواند با حدود ۱۰۰هزار دلار ساخته شود.

با این حال، این تکنیک‌ها دارای محدودیت‌هایی مانند نیاز به تصحیح دستی و هماهنگ‌سازی هستند. همچنین، کیفیت محتوای تولید شده با هوش مصنوعی می‌تواند متفاوت باشد.

بیشتر شرکت‌ها از فناوری تبدیل متن به گفتار، صدایی که توسط ماشین تولید می‌شود، استفاده می‌کنند و هنوز در نمایش تفاوت‌های ظریف صحنه‌ها و احساسات عقب است.

با رونق این فناوری، احتمال می‌رود دوره‌های آموزشی آفلاین در استودیو جهانی هنگدیان ارائه شود تا تکنیک‌های تعویض چهره و دوبله را به تکنسین‌ها آموزش دهند. هنگدیان، در استان ژجیانگ در شرق چین، یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای فیلم در جهان است و جایی است که اکثر سریال‌های میکرو چینی تولید می‌شود.

مدل تجاری میکرو سریال قسمت‌های اولیه را به صورت رایگان ارائه می‌کند و قسمت‌های بعدی با پرداخت هزینه در دسترس است. برخی از سریال‌ها با هزینه‌های تولید صدها هزار دلار، صدها میلیون دلار درآمد به دست آورده‌اند و بازده سرمایه‌گذاری بالایی دارد. با کمک هوش مصنوعی، حاشیه سود و نرخ گردش مالی می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

سریال‌های میکرو محبوب چینی می‌توانند نشان دهنده موج جدیدی از محصولات سرگرمی عجیب باشند که سلطه فرهنگی سنتی فیلم‌های هالیوود و سرویس‌های پخش مانند نتفلیکس را به چالش می‌کشند. با سرازیر شدن سرمایه بیشتر به این بخش، حتی بازیگران حرفه‌ای هالیوود هم اکنون در این تولیدات بازی می‌کنند.

سریال‌های میکرو ژانر جدیدی را ارائه می‌کنند که از نظر خلاقیت و انعطاف‌پذیری از رسانه‌های سنتی پیشی می‌گیرد. این موفقیت گواهی بر درک عمیق و انباشت منابع شرکت‌های چینی در تولید محتوا و مجموعه‌ای جدید از ایده‌ها برای صادرات IP چینی به خارج از کشور است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6966

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.